Peugeot 308 GTi (2015): informaţii şi imagini oficiale cu noul rival al lui VW Golf GTI
Peugeot 308 GTi este cel mai nou hot hatch al mărcii franceze, un model care vine să umple golul lăsat de bătrânul Peugeot 306 GTi-6 în segmentul hatchbackurilor compacte sportive în urmă cu 13 ani. Noul 308 GTi se alătură, astfel, fratelui său mai mic, 208 GTi, şi intră pe o scenă destul de aglomerată, populată de modele ca Volkswagen Golf 7 GTI, Renault Megane RS, Ford Focus ST, Opel Astra OPC şi Seat Leon Cupra.
Sub capotă, noul Peugeot 308 GTi are un propulsor turbo de 1,6 litri care vine în două variante de putere – 250 CP şi 270 CP, cu un cuplu de 330 Nm pentru ambele versiuni. Puntea din faţă asigură tracţiunea, cu ajutorul unui diferenţial cu alunecare limitată Torsen (opţional), iar puterea este transmisă de la motor la roţi prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şase trepte.
Astfel, un 308 GTi cu 270 CP poate să accelereze de la zero până la 100 km/h în şase secunde şi are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. În comparaţie, un Golf 7 GTI cu 230 CP are nevoie de 6,4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, iar un Focus ST pe benzină (cu 250 CP) atinge suta în 6,5 secunde.
Din punct de vedere stilistic, noul 308 GTi se remarcă prin farurile full LED, grila neagră a radiatorului, jantele de 18 sau 19 inci, garda la sol mai mică şi lăţimea mai mare faţă de un 308 standard, vopseaua opţională în două culori Coupe Franche (roşu/negru) şi logourile GTi aruncate ici-colo pe caroserie.
În interior, hot hatchul francez vine la pachet cu tapiţerie cusută cu aţă roşie, pedalier din aluminiu, volan sport şi scaune sport (în cazul variantei cu 270 CP).
Debutul oficial al noului Peugeot 308 GTi va avea loc la Goodwood Festival of Speed 2015, după care îşi va face apariţia la Salonul Auto Frankfurt 2015, iar apoi la dealerii din toată Europa.
VIDEO: