Peugeot 308 facelift în premieră la Geneva 2011

Autor: Oraan Mărculescu 21 feb. 2011 Prezentări

Încet, asistăm la o schimbare de imagine a mărcii
Peugeot
, stilul jovial şi destul de feminin iniţiat de
Peugeot 206 lăsând acum locul unuia foarte matur, al cărui ton a
fost dat de conceptul Peugeot SR1, primul model de serie cu noul look
fiind berlina Peugeot 508.

Peugeot 308 facelift are premiera mondiala la Salonul Auto Geneva 2011

La Salonul Auto Geneva 2011
are loc premiera mondială a lui Peugeot 308
facelif
t, compacta francezilor primind,
după 3 ani de carieră, un restilaj destul de important, care face
din 308 o maşină mai serioasă, dar şi mai elegantă, ţinând isonul
vărului de concern Citroen C4.

În primul rând se observă renunţarea la forma ascuţită a
farurilor în partea inferioară,
deşi, per ansamblu, rămân
la fel de alungite, ca nişte „ochi asiatici”. Înaintea acestui
facelift, partea frontală era dominată de o mare fantă în spoiler –
acum, aceasta este mai cizelată, aproape la fel de mare şi
aminteşte clar de berlina mai mare 508 prin ornamentul cromat.

Partea frontala este subiectul principal al faceliftului lui Peugeot 308

Tabloul mai este completat de proiectoarele de ceaţă
generoase, pe lateralele spoilerului, în locaşurile acestora fiind
integrate luminile de poziţie de tip LED
, cu o formă de
bumerang care ar trebui să-i confere individualitate lui 308, mai
ales noaptea.

Spatele maşinii rămâne neschimbat, doar
stopurile având o altă amenajare interioară
, forma
generală fiind aceeaşi ca înaintea faceliftului. Versiunile de
echipare superioare vor avea dreptul la o baghetă cromată pe hayon,
fin creionată, menită a creşte senzaţia de eleganţă a maşinii.

Faceliftul este aplicat si pe versiunea 308 CC, dar si pe breakul 308 SW

De remarcat că schimbările estetice sunt disponibile pe toată
gama, pe lângă hatchback-ul în 3 şi 5 uşi, faceliftul fiind
aplicat şi breakului 308 SW, dar şi coupe-cabrioletului 308
CC
– care arată acum mult mai elegant, fără a pierde din
imaginea dinamică. La nivel exterior, este disponibilă o nouă gamă
de culori pentru caroserie, cât şi jante cu un nou design, de până
la 18 inch.

Interiorul lui Peugeot 308 facelift rămâne, practic,
identic
, din punct de vedere al designului şi amenajării
interioare, dar s-au făcut eforturi pentru creşterea calităţii şi
oferirea unei game de materiale superioare pentru planşa de bord
sau tapiţerie. Nu lipsesc ornamentele cromate în cazul versiunilor
superioare de echipare, iar echipamentul standard este acum mai
bogat.

Interiorul lui Peugeot 308 facelift are acelasi design, dar presupune materiale mai bune

Gama de motoare respectă, evident, normele Euro5, fiind
alcătuită din 4 versiuni pe benzină şi 4 diesel (deşi, practic,
vorbim de numai 4 propulsoare, oferite în mai multe stagii de
putere). În domeniul diesel, Peugeot 308 facelift oferă în
premieră o versiune micro-hybrid e-HDI
(la fel ca pe
Citroen C4), care presupune dotarea maşinii cu sistem start/stop
pentru motor şi sistem de recuperare a energiei la frânare.

Faţă de C4, Peugeot 308 e-HDI poate fi echipat şi cu o cutie
manuală pilotată, dar şi cu una manuală clasică, având 6 trepte.
Motorul de 1,6 litri are o putere de 112 CP, la fel ca în cazul lui
C4 e-HDi, în timp ce consumul mediu este creditat cu o
valoare excelentă, de numai 3,8 litri/100 km
, iar emisiile
CO2 ajung la 98 g/km.

Versiunea Peugeot 308 1,6 e-HDI anunta un consum mediu de 3,8 litri/100 km

Celelalte oferte diesel sunt cea de bază (1,6 HDi de 92 CP),
respectiv propulsorul de 2,0 litri, în două variante de putere, 150
CP, respectiv 163 CP, cea din urmă oferită cu o cutie de viteze
automată. Ca motoare pe benzină, Peugeot 308 oferă motorul de bază
de 1,4 litri şi 98 CP, în timp ce propulsorul de 1,6 litri
are trei versiuni: 120 CP, 156 CP turbo şi 200 CP, de asemenea cu
turbo
, disponibil doar pe versiunea 308 GT şi pe 308
CC.

Mai multe detalii, cu ocazia premierei mondiale de la Salonul
Auto Geneva 2011.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide