Se pare că Mercedes-Benz doreşte să revoluţioneze clasa monovolumelor mici şi compacte premium odată cu lansarea noii Clase B. Acesta este mai mare decât actualul model, măsurând acum 4.359 metri mm, 1.786 mm lăţime şi 1.557 mm înălţime. Doar înălţimea este uşor mai mică decât cea a fostului model. Această modificare plus noul desen al caroseriei înseamnă cel mai bun coeficient aerodinamic obţinut vreodată la un monovolum mic – Cx-ul are acum 0,26, mai mic cu 0,3 decât la fostul-actual model.
În plus, Mercedes-Benz promite un pachet care se va numi ECO Technology şi va modifica elemente vitale ale caroseriei care astfel va ajunge la un Cx incredibil de doar 0,24. Pentru această versiune garda la sol va fi mai mică, dedesubtul maşinii va fi redesenat pentru a fi cât mai drept, iar chederele geamurilor vor permite o curgere mai lină a aerului pe suprafaţa maşinii. Dacă noul B va avea acest coeficient aerodinamic el va fi mai performant decât actualul Toyota Prius care acum are o valoare de 0,25.
Din punctul de vedere al designului exterior, cred că niciodată un monovolum Mercedes-Benz nu a arătat atât de bine. Şi va fi singurul deaorece viitorul Clasei R este incert după acest facelift pe care îl conducem şi noi în testul de anduranţă iar noua Clasa A va avea o configuraţie de hatchback renunţând la forma de MPV. Clasa B este primul model care va utiliza noua platformă cu tracţiune faţă a mărcii şi acum vine cu un nou stil de design, în stilul actual al mărcii dar uşor evoluat. Pe lângă LED-urile de rulare pe timp de zi veţi observa noile LED-uri din blocurile optice faţă, la fel cum pe lateralele maşinii îşi fac acum apariţia elemente de design menite să fluidizeze formele.
Pentru cei care sunt interesaţi de un stil de conducere mai sportiv, Mercedes-Benz promite că poziţia de conducere va fi mai joasă cu 86 de milimetri şi astfel şoferul nu se va mai simţi ca fiind la volanul unui monovolum. Va exista opţional şi un pachet Sport care va micşora garda la sol cu 20 de milimetri şi va avea un sistem de direcţie Direct-Steer modificat. Tot legat de interior, pachetul special pentru scaune Easy Vario Plus va fi oferit şi el şi va permite mişcarea longitudinală a scaunelor din spate pe o lungime de 14 cm.
Daimler pune mare preţ pe noua Clasă B nu doar datorită segmentului său care are vânzări foarte bune în Vestul Europei ci şi datorită faptului că acesta este primul model construit pe noua platformă de clasă compactă a lui Mercedes-Benz. Dedesubturile şi tehnologia noului B vor fi preluate de noua Clasa A, viitorul SUV anti-Q3 şi X1, botezat probabil GLC dar şi bijuteria mini-CLS, o limuzină cu patru uşi şi design futurist de coupe cu patru uşi. Nu este de mirare că noua Clasă B are un interior desenat de studiourile de design ale mărcii de la Como, în Italia. Se pare că Mercedes-Benz este primul constructor german care acceptă faptul că italienii sunt cei mai buni în materie de design şi încredinţează designul diviziei sale din Peninsulă, divizie botezată – Advanced Desgin Studio.
Noua Clasă B va avea un interior foarte luxos. Deisgur, un interior precum cel prezentat în imagini va costa destul de mult, deoarece bordul îmbrăcat în piele ARTICO cusută manual cu nuanţă contrastantă va fi o dotare opţională. Trei pachete de finisare vor fi disponibile opţional pentru B – Exclusive, Chrome şi Sports. Volanul a fost împrumtat de la CLS şi toate motorizările echipate cu cutia automată cu dublu-ambreiaj 7G-DCT vor avea schimbător amplasat pe coloana de direcţie – la fel ca la noul Clasa M. Tuşa de sportivitate din interior este adusă de gurile de ventilaţie rotunde şi de cele patru cadrane ale instrumentarului de bord, cadrane în interiorul cărora acele indicatoarelor pornesc din dreptul poziţiei „ora 06.00”. Elementul central de design este display-ul informaţional al sistemului COMMAND care acum pare că pluteşte deasupra bordului. El va fi disponibil opţional în două versiuni de diagonală – 14,7 sau 17,8 cm.
Mai interesante decât toate detaliile legate de piele, cusături sau sistemul de iluminare ambientală sunt detaliile legate de spaţiul rezervat pasagerilor din spate în noul B. Mercedes-Benz anunţă că cei 87 de mm spaţiu pentru genunchi pentru pasagerii din spate este mai mare decât cel din E şi chiar şi S. Sistemul EASY-VARIO-PLUS care permite culisarea locurilor din spate pe o distanţă longitudinală de 140 de mm va fi disponibil opţional.
Din punctul de vedere al motorizărilor, sub capotă vor fi oferite motoare în patru cilindri supra-alimentate. Motorul pe benzină de 1.6 litri anunţat produce 122 CP şi 200 Nm dar va avea şi o versiune mai puternică de 156 CP şi 250 Nm. Aceste două motoare vor sta sub indicativele B 180 şi B 200. Pentru amatorii de diesel vor fi oferite B 180 CDI şi B 200 CDI. Acestea vor avea 109 CP şi 250 Nm respectiv 136 CP şi 300 Nm. Este anunţat şi un motor pe benzină de top de doi litri cilindree dar mai multe detalii nu au fost anunţate momentan. Pentru viitor, Mercedes-Benz a anunţat că noul B poate primi motorizări electrice, hibride sau alimentate de hidrogen.
Toate motorizările vor fi dotate standard cu un sistem Start/Stop şi vor putea fi comandate cu transmisii manuale în şase rapoarte sau cu noua transmisie a lui Mercedes-Benz, o cutie cu dublu-ambreiaj botezată 7G-DCT. Noua transmisie cântăreşte doar 88 de kilograme şi va fi preluată şi de celelalte modele ale grupului. Selecţia treptelor se va face prin intermediul unui levier amplasat pe coloana volanului iar cutia va avea trei moduri de funcţionare – economic, sportiv şi Manual.
Şi suspensiile au fost modificate, cea mai importantă noutată fiind adaptarea unei suspensii spate independentă cu trei braţe transversale şi unul longitudinal. Şi direcţia este nouă, Direct-Steer fiind acum o direcţie mecanică asistată de un motor electric amplasat în cremalieră. Acesta va ajuta la manevrarea mai uşoară a maşinii în spaţiile strâmte.
Ca dotări hi-tech, noul B-Klasse va putea fi echipat cu faruri adaptive, Blind Spot Assist, Lane Keeping Assist, Attention Assist, Speed Limit Assist, Active Parking Assist, Linguatronic, DISTRONIC PLUS, PRE-SAFE şi un nou sistem COLLISION PREVENTION ASSIST cu Adaptive Brake Assist. Acesta din urmă va funcţiona între 30 km/h şi 250 km/h şi va anunţa şoferul în cazul unui impact iminent detectat şi va frâna automat în ultimele momente dinaintea acestuia. Mai mult, sistemul ESP care va fi montat pe maşină va indica şoferului prin intermediul volanului, direcţia în care trebuie să-l mişte pentru a contrabraca eficient în cazul unui derapaj.
Noul B va fi lansat în faţa publicului larg la Salonul Auto de la Frankfurt şi va sosi în ţara noastră în luna noiembrie a acestui an. Preţurile vor fi anunţate oficial de către Mercedes-Benz România pe data de 15 septembrie. Noul B are deja un succes răsunător în ţara noastră deoarece chiar şi fără preţurile oficiale, există momentan 30 de clienţi care au lansat comenzi pentru el.