LIVE: BMW i3, prim contact la Frankfurt
Maşina care introduce BMW în lumea electrică o fi una ecologică, dar are toate atuurile unui BMW normal. La primul contact, avem materiale premium – chiar dacă unele dintre ele provin din materiale reciclate, avem o poziţie mai înaltă la volan, dar suficient de „sport”, precum şi un sentiment că maşina aparţine totuşi grupului BMW.
Modularitatea nu este la fel de accentuată precum cea a unui monovolum clasic, dar avem spaţiu suficient pentru patru-cinci pasageri adulţi şi bagajele lor. Nu vorbim totuşi de un monovolum de dimensiuni mari, ci de unul adaptat oraşului. Rămâne să-i dăm şi o tură, dar până atunci raportăm de la Frankfurt: i3 promite multe, păcat că nu vine şi la noi în ţară!
De la prezentarea conceptului BMW i3 din 2011 până la prototipurile foarte puţin camuflate ieşite la lumină acum câteva săptămâni au trecut doi ani de zile, timp suficient pentru marele public să ”rumege” ideea unui BMW neconvenţional (cu propulsie electrică şi cu o caroserie aproape de monovolum).
BMW i3 este primul reprezentant al noii gamme ”i”, indicativ care va desemna de acum încolo modele cu propulsie electrică sau hibridă. În plus, BMW i3 este încununnarea a 40 de ani de cercetare în domeniul propulsiei electrice, iar rezultatul promite multe din punct de vedere tehnic.
Cel mai probabil, fanii înfocaţi ai firmei bavareze vor fi primii care să arunce cu pietre în noua maşină, din cauza designului bizar pentru un BMW. În primul rând, vorbim de un fel de monovolum de oraş, cu o lungime de 4 metri, ceea ce îl face în momentul actual cel mai scurt BMW.
Apoi, chiar dacă farurile şi grila cu cei doi ”rinichi” respectă oarecum tradiţia mărcii, aspectul frontal face notă discordantă faţă de restul maşinilor BMW actuale, în timp ce spatele pare a nu avea nicio legătură cu BMW, fiind înalt, îngust şi având stopuri ciudate integrate în hayon.
Mai punem pe listă portierele diferite, cele din spate fiind mult mai mici şi având deschidere inversă (soluţie regăsită, de altfel, şi la ”vărul” Mini Clubman), în timp ce linia inferioară a geamurilor poate fi caracterizată de-a dreptul ciudată, deşi e clar că vorbim de principii pragmatice serioase.
Accesul în interiorul cu 4 locuri este mai facil decât în cazul coupe-urilor BMW, dar ambianţa interioară nu are legătură cu sportivitatea. În schimb, pragmatismul şi ergonomia sunt la un nivel foarte bun, fiind ”asezonate” cu un caracter high-tech aproape impresionant.
Bordul simetric este dominat de un display central care dă impresia că pluteşte, la baza sa fiind plasate comenzile pentru multimedia şi climatizare, într-un mod diferit faţă de modelele BMW convenţionale. Şi tabloul de bord din spatele volanului a fost transformat într-un display generos, cu afişaj lizibil, pe care primează informaţiile ţinând de consumul de energie şi autonomie.
Încă un lucru interesant (sau curios, depinde de perspectivă…) este modulul de pe coloana volanului, destinat comenzilor cutiei de viteze. Astfel s-a eliberat spaţiul de pe tunelul central, nemaiexistând o consolă voluminoasă, ci creându-se mult spaţiu pentru pasagerii din faţă.
În rest, din punct de vedere tehnic rămân valabile principalele informaţii date publicităţii cu puţin timp înainte – VEZI AICI DATELE TEHNICE PRELIMINARE PENTRU BMW i3. La care se mai adaugă preţul de bază în Germania, de 34.950 euro, înainte de aplicarea bonusului pentru maşini electrice, acesta variind de la ţară la ţară.
CE NOTĂ ÎI DAŢI NOULUI BMW i3?