Noutate pentru Paris 2010: Ford Mondeo facelift
Premiera lui
Ford Mondeo facelift a avut deja loc
la Salonul Auto Moscova 2010, berlina de top a „ovalului
albastru” urmând fi prezent la loc de cinste şi în standul Ford de
la Salonul Auto Paris 2010.
Atâta doar că nu vorbim de un facelift amplu, ci doar de un upgrade
binevenit.
Partea frontală nu şi-a pierdut deloc identitatea,
amestecul reuşit de sobrietate şi modern fiind acum mai
rafinat, Mondeo facelift arătând o idee mai americanizat,
datorită grilei mai înguste, care evidenţiază sigla ovală. Pe de
altă parte, fanta de aerisire din spoiler este mai mare şi are un
design hexagonal, în stilul lui C-Max sau al lui S-Max facelift, ceea ce contribuie la
accentuarea agresivităţii.
Dacă forma farurilor rămâne neschimbată, în cazul proiectoarelor
de ceaţă s-au operat modificări, prin introducerea
luminilor de poziţie de tip LED, într-un mod inspirat.
Spatele, în schimb, am fi tentaţi să credem că a rămas neschimbat –
totuşi, forma interioară a stopurilor a fost uşor schimbată, iar
blocurile optice beneficiază şi ele de tehnologia LED.
Deşi nu pare o modificare importantă din punct de vedere al
designului, capota motorului a fost regândită pentru a
îndeplini cele mai drastice norme în materie de siguranţă a
pietonilor. Spoilerul spate a fost şi el redesenat în
partea inferioară, versiunile superioare de motorizare şi echipare
având dreptul standard la un mic difuzor, care sporeşte senzaţia de
sportivitate.
Nici interiorul lui Ford Mondeo facelift nu este modificat
radical, dar este vizibilă creşterea calităţii
materialelor, precum şi ambianţa mai apropiată de domeniul
premium. Au fost redesenate feţele uşilor, consola
centrală este regândită, integrând noul sistem multimedia MyFord,
care va fi disponbil şi pe Ford Focus 3, iar acum lumina ambientală
este asigurată de LED-uri.
Sub aspect tehnic, Ford Mondeo facelift este garnisit cu
unele dintre cele mai noi şi sofisticate sisteme electronice de
siguranţă şi asistenţă pentru şofer: Lane Departure
Warning, Auto High Beam, Driver Alert sau Blind Spot. Opţional
există acum suspensia activă IVDC, controlată electronic şi cu trei
moduri de funcţionare: normal, confort şi sport.
Pentru a fi în conformitate cu trendul ecologic, Mondeo
facelift primeşte tehnologia Ford ECONetic, aceasta
presupunând sistem de recuperare e energiei la frânare, display Eco
Mode sau sistem activ de lamele în grila frontală.
Sub capotă, cel mai important lucru este motorul 2.0
TDCi Duratorq, upgradat pentru a corespunde normelor Euro
5, fiind oferit în trei versiuni de putere: 115 CP, 140 CP
şi 163 CP. Consumul mediu anunţat este de 5,3 litri/100 km, în timp
ce emisiile de CO2 au valoarea de 139 g/km.
Pe lângă acesta mai este disponibil un 2,2 TDCi, de 200 CP şi un
cuplu maxim de 450 Nm, graţie sistemului overboost. Acum există şi
posibilitatea optării pentru cutia de viteze automată cu
dublu ambreiaj Powershift – opţiune indisponibilă pe
motorul diesel de 115 CP.
Motoarele pe benzină sunt în număr de trei: un 1.6 litri Duratec
de 120 CP, un 2,0 litri de 145 CP (care va fi oferit şi în versiune
alimentată cu biocombustibil E85, dar şi GPL), precum şi un
motor de 2,0 litri turbo Ecoboost, în două versiuni, de 203 şi 240
CP. De apreciat consumul mediu de numai 7,7 litri/100
km.
Versiunea cea mai puternică beneficiază de cutie automată
Powershift standard, dar şi de sistemul Sound Symposer, preluat de
la Focus RS, care asigură motorului în patru
cilindri un sound mai sportiv.
În lunile următoare, Ford Mondeo facelift va mai primi un 1,6
Ecoboost pe benzină, precum şi un motor diesel de bază, un 1,6 TDCi
Duratorq. Pentru preţuri, va trebui să aşteptăm Salonul Auto
Paris 2010.