Noul Volvo V60, breakul derivat din S60
După ce suedezii au cam rupt gura târgului cu
noul Volvo S60, sunt pregătiţi să ne uimească în
continuare, prezentând noul Volvo V60,
versiunea break a noii berline de clasă medie – care deja
a fost surpinsă de
fotografii spion în primăvară.
Cei de la Volvo sunt foarte încrezători în succesul pe care noul
V60 îl va avea, estimând că, pe plan european, vor fi nu
mai puţin de 50.000 de cumpărători anual – practic, în
Europa se pare că se va vinde cel mai bine noul model, Bătrânul
Continent urmând a „înghiţi” 90% din producţia breakului
suedez.
Oficialii suedezi laudă destul de mult noul model, afirmând că
are mai mult alură de coupe decât de break – ceea
ce nu e neapărat exagerat, V60 fiind foarte diferit de breakurile
Volvo de până acum. Accentul este pus pe dinamism, al treilea geam
lateral fiind foarte puţin înalt, iar plafonul destul de mult
plonjat. Practic, V60 se apropie foarte mult de ideea de shooting
break.
Partea din spate nu este surprinzătoare, „X”-ul stilizat, format
de stopuri, fiind deja cunoscut de la
SUV-ul XC60. Oricum, aspectul lui V60 din spate este
unul foarte original, având un individualism pronunţat –
am putea spune că, din spate, V60 arată mai bine decât S60.
În ciuda aspectului foarte reuşit de break sportiv, caracterul
practic nu a fost lăsat deoparte. Hayonul este generos şi
cu o decupare lată, iar luneta promite şi ea o vizibilitate
excelentă. Totuşi, V60 nu îşi propune să doboare recorduri
în materie de spaţiu interior, capacitatea portbagajului fiind de
430 litri, în configuraţia cu 5 locuri.
În schimb, ergonomia şi modularitatea sunt la cote foarte bune,
bancheta fiind divizată 20:40:20, iar tetierele fiind
rabatabile electric. În plus, acestea nu ocupă spaţiu
atunci când se rabate bancheta, obţinându-se o suprafaţă perfect
plană pentru transportul obiectelor voluminoase.
În rest, Volvo V60 beneficiază de acelaşi pachet tehnic
evoluat de pe
berlina S60. Opţional, sunt disponibile sistemul
FOUR-C (controlul electronic al suspensiilor) şi sistemul de
tracţiune integrală AWD (care e standard pe versiunea T6). Dintre
sistemele electronice de siguranţă amintim prezenţa ASC (Advanced
Stability Control), DSTC (Dynamic Stabilty and Traction Control),
sistemul Pedestrian Detection sau pachetul City Safety.
Cea mai puternică versiune va fi Volvo V60 T6, cu un
motor turbo în 6 cilindri, de 3,0 litri şi 304 CP. Gama de
motoare pe benzină va mai cuprinde o versiune T5 (2,0 turbo – 240
CP), T4 (1,6 turbo – 180 CP) şi T3 (1,6 turbo – 150 CP), precum şi
un 2,0T de 203 CP. Gama diesel porneşte cu motorul 1.6 D DRIVe (1,6
litri – 115 CP), urmat de două motoare cu 5 cilindri: D3 (2,0 litri
– 163 CP) şi D5 (2,4 litri – 205 CP).
Noul Volvo V60 va fi construit în uzina suedeză din
Torslanda, iar lansarea oficială a maşinii va avea loc la
Salonul Auto Paris 2010.