Noul Volkswagen Phaeton facelift a aparut. Poze si informatii
VW Phaeton este
una dintre cele mai longevive limuzine de pe piaţă, fiind lansat
tocmai în 2002. Somptuoasa limuzină nu a avut tocmai un succes ,
dar cu excepţia unor modificări în 2007, a rămas aceeaşi ca la
origini. Până acum, când în procesul de impunere a noii imagini de
marcă, mai primeşte o schimbare la faţă. Chiar dacă putem
spune că e încă un VW cu faţă de Golf schimbarea la faţă aduce un
plus de eleganţă, dar, cu siguranţă, nu va întoarce sorţii
în favoarea Phaeton-ului fiind mai degrabă o aducere la zi cu
ultimele curente în materie. Astfel Phaeton facelift primeşte noi
faruri Bi-Xenon şi poziţii cu LED-uri pe faţă şi stopuri cu aceeaşi
tehnologie pe spate.
Interiorul rămâne acelaşi loc elegant, dar ceva mai high-tech
prin integrarea unui nou sistem de navigaţie,
care poate prelua chiar hărţile de pe
Google şi care poate fi accesate prin intermediul touch
screen-ului. Volanul este restilizat şi noi finisaje pot fi
comandate pentru a deservi gusturile cât mai exigente ale
posesorilor. În plus noul Phaeton poate fi comandat atât cu o
banchetă cu 3 locuri, dar acum şi cu două fotolii
individuale care sporesc confortul pasagerilor din
spate.
Pentru că
vorbeam de tehnologii noua limuzină beneficiază de două dotări noi,
cum ar fi Dynamic Light Assist . Acesta, prin intermediul
unei camere plasate pe parbriz, identifică vehiculele care vin de
pe contrasens şi reglează nivelul de lumină pentru a a nu incomoda
ceilalţi participanţi la trafic. În plus prin intermediul
unui modul suplimentar camera video poate recunoaşte şi semnele de
circulaţie avertizându-l pe şofer asupra reglementărilor rutiere şi
a manevrelor pe care nu trebuie să le facă pe o anumită secţiune de
drum.
Motorul standard de pe Phaeton rămâne
V6-le de 206 kW / 280 CP, introdus în 2009.
Alternativele
superioare pe benzină ale acestui V6 FSI sunt V8 şi W12, care
livrează 246 kW / 335 CP, 331 kW / 450 CP respectiv. Oferta diesel
este reprezentată de economicul V6 TDI. Acest motor, preferat în
majoritate de clienţii de Phaeton până acum, livrează 176 kW / 240
CP şiaccelerează de la 0 la 100 km/h în 8.6 secunde. Cu toate că
Phaeton este o limuzină corpolentă cu o lungime de 5,06
metri (sau 5,18 metri în versiunea long) consumul mediu a fost
redus la 8.5 litri la 100 km (iar emisiile înseamnă 224
g/km CO2).
Acest nou model
a fost oficial expus la Salonul Auto China desfăşurat la
Beijing, de pe 27 Aprilie. Nu întâmplător VW a ales
această expoziţie pentru a ne arăta noul Phaeton, ci din cauză că
această ţară reprezintă o piaţă foarte profitabilă pentru limuzine
şi modele alungite.