Noul Subaru WRX le va încălzi inimile pasionaţilor deoarece păstrează ideea de berlină în trei volume care a făcut cunoscut modelul Impreza WRX de-a lungul a câtorva decenii.
Deşi e o maşină bazată pe Impreza, oficialii japonezi au decis să rupă legătura cu acest nume, aşa încât noul model se numeşte simplu, WRX. Ceea ce înseamnă o concentrare de tehnologie dedicată adrenalinei.
Sub capota faţă regăsim un motor turbo de 2,0 litri, în aceeaşi configuraţie Boxer specifică celor de la Subaru, dar cu diverse upgrade-uri. Aşa încât puterea se cifrează acum la 271 CP/5.600 rpm, iar cuplul maxim atinge 350 Nm/2.000-5.200 rpm.
Valorile nu sunt mult mai mari decât ale precedentului Subaru Impreza WRX, dar inginerii japonezi ne promit că eficienţa motorului şi răspunsul său sunt mult mai bune. Asta şi datorită noului sistem de distribuţie D-AVCS (Dual Active Valve Control System) sau a intercoolerului dublu.
Cutia de viteze este manuală cu 6 trepte, dar Subaru oferă şi opţiunea unei automate Lineartronic CVT, care, în modul Sport Sharp, îl gratulează pe cel de la volan cu 8 rapoate preselectate, care pot fi controlate de la padelele de pe volan.
Marele avantaj al lui Subaru WRX rămâne tracţiunea integrală Symmetrical All-Wheel Drive. Pe versiunea având cutie manuală, distribuţia cuplului faţă-spate se face în proporţie de 50:50 printr-un cuplaj central vâscos, în timp ce sistemul VDC transferă cuplul spre roţile cu aderenţa mai bună.
În cazul cutiei automate, cuplul între punţi este repartizat faţă-spate în proporţie de 45:55 prin intermediul unui diferenţial cu angrenaj planetar şi al unui ambreiaj hidraulic, acestea fiind controlate de sistemul VTD (Variable Torque Distribution).
Interesant, japonezii nu ne spun nimic despre performanţele dinamice ale maşinii, dar afirmă că acum Subaru WRX e capabil de un consum mediu de numai 9,4 litri/100 km în regim de autostradă.
Update video: