Modelul Range Rover are în spate o istorie de 40 de ani, iar o nouă generaţie, a patra la număr, este un adevărat eveniment pentru marca britanică. Cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, noul Range Rover este prezentat publicului în haine noi.
Haine noi care, la prima vedere, aduc a facelift. Asta deoarece designerii s-au conformat cererilor publicului ţintă, pentru care contează foarte mult stilul sobru şi clasic al SUV-ului care, neoficial, este cunoscut drept regele SUV-urilor de lux.
Aşa încât nu ar trebui să ne mire că gabaritul maşinii rămâne impresionant, Range Rover degajând o masivitate bine studiată, partea superioară fiind evidenţiată datorită montanţilor negri, iar muchia mediană accentuează caracterul robust, unind blocurile faţă şi spate într-o manieră simplă şi de efect.
Faţă de precedenta generaţie, cele mai vizibile modificări se reflectă în forma mai modernă a farurilor şi stopurilor, care se ”preling” pe laterale o dată cu muchia mediană. Dacă farurile putem spune că au un look high-tech, împreună cu grila mai mică imprimându-i noului Range Rover un aer proaspăt, stopurile sunt pur şi simplu clasice, pe gustul celor trecuţi bine de a doua tinereţe.
Cunoscătorii vor mai remaca cele trei dungi verticale de pe uşile faţă, un semn distinctiv al noului Range Rover, precum şi ornamentele luxoase din partea inferiaoră a portierelor. În rest, însă, nu trebuie să fii un fan al mărcii pentru a realiza, din orice unghi, că e vorba de un Range Rover, păstrarea imaginii distinctive fiind principalul atu al noii generaţii.
Din punct de vedere tehnic, noul Range Rover vine cu un alt atu: caroseria autoportantă realizată din aluminiu. Renunţarea la reţeta clasică a şasiului separat şi a unei caroserii din oţel a dus la obţinerea unei economii de kilograme cu adevărat impresionante – noul Range Rover este mai uşor decât precedenta generaţie cu 420 kg.
Adică aproape o jumătate de tonă, ceea ce se reflectă automat nu doar în scăderea drastică a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2, ci şi în creşterea manevrabilităţii şi agilităţii, precum şi în îmbunătăţirea performanţelor, noul Range promiţând o experienţă de condus cu mult mai dinamică faţă de aşteptări.
Noul Range Rover foloseşte aluminiul şi pentru braţele suspensiilor faţă şi spate, în timp ce amortizarea este asigurată de un sistem pneumatic, controlat electronic, complet revizuit faţă de cel al precedentei generaţii. De asemenea, sistemul de tracţiune integrală beneficiază acum de sofisticatul sistem controlat electronic Terrain Response.
La nivelul motorizărilor, noul Range Rover se bazează pe serviciile unui motor pe benzină V8, dotat cu un compresor mecanic, în timp ce în domeniul diesel sunt oferite două motoare: un TDV6 de 3,0 litri şi un TDV8 de 4,4 litri, toate combinate cu o cutie automată cu 8 trepte (datele şi peformanţele motoarelor urmează să fie comunicate mai târziu).
Interiorul noului Range Rover este foarte modern prin echipamentele oferite, în timp ce stilul general simplist şi materialele pretenţioase îi conferă o tuşă inegalabilă de clasic şi aristocraţie. Faţă de precedenta generaţie ergonomia este mai bună, iar dotările high-tech mult mai numeroase.
Şi, pentru că mulţi dintre clienţii Range Rover călătoresc pe locurile din spate, trebuie menţionat că ampatamentul noului Range Rover a crescut cu 11,8 cm, ceea ce promite un nivel de spaţiu şi confort cu adevărat princiar, mai ales că pretenţioşii pot apela la opţiunea ”Executive Class”, care presupune înlocuirea banchetei cu două fotolii luxoase şi echipamente de birou de ultimă generaţie.
Mai multe detalii şi imaginie cu noua generaţie Range Rover vom avea la Salonul Auto Paris 2012.