Noul Range Rover Evoque în versiunea cu 5 uşi
Noul Range Rover Evoque a
fost aşteptat cu mult interes de către clienţi, dar mai
ales de către concurenţa premium, care propune SUV-uri compacte:
Audi Q5, BMW X1 sau Infiniti EX.
Iniţial, cei enumeraţi mai sus au respirat oarecum uşuraţi,
deoarece Evoque intra într-o nişă nouă, a SUV-urilor
premium compacte cu aere de coupe. Dar, la puţin timp,
britanicii i-au pus din nou pe jar, cu primele detalii despre
versiunea în 5 uşi a lui Range Rover
Evoque.
Iată că noul Range Rover Evoque în 5 uşi are premiera pe
tărâmul nord-american, la Salonul Auto Los Angeles 2010.
Iar concurenţii săi au de ce să se teamă, deoarece maşina preia
stilul agresiv-stilat al modelului în 3 uşi. Un stil reuşit, am
putea adăuga.
Partea frontală nu mai are nevoie de detaliere, fiind similară
cu a versiunii în 3 uşi. Dar, în rest, vorbim de o maşină
mult mai practică. Partea laterală a pierdut destul de
mult din alura de coupe, dar suprafaţa vitrată rămâne destul de
redusă, centura mediană fiind foarte ridicată. Spatele este similar
cu al versiunii în 3 uşi, dar perechea suplimentară de portiere îi
conferă o sobrietate mai accentuată.
Este mai mare versiunea în 5 uşi decât cea în 3 uşi? Nu,
deoarece vorbim de aceeaşi lungime compactă de numai 4,35
metri (Evoque este mai scurt decât Q5, X1 sau EX). Însă,
faţă de versiunea în 3 uşi, înălţimea a crescut cu 3 cm, ajungând
la 1,63 metri, ceea ce înseamnă mai mult spaţiu pentru capetele
celor din spate.
Capacitatea portbagajului poate ajunge până la 1.445
litri prin rabatarea banchetei fracţionabile, în timp ce
spaţiul pentru umerii celor din spate este mai mare cu 5 cm decât
la versiunea în 3 uşi. În rest, avem parte de acelaşi interior
atent finisat, dar şi de o listă serioasă de dotări opţionale de
lux.
Motorizările sunt aceleaşi ca în cazul lui Range Rover
Evoque în 3 uşi, fiind vorba despre un motor turbo pe
benzină, de 2,0 litri şi 240 CP, respectiv un diesel de 2,2 litri,
cu două versiuni de putere, 150 CP şi 190 CP.
Maşina poate fi propusă atât cu tracţiune integrală, cât
şi cu tracţiune doar pe puntea faţă, iar suspensia poate
primi opţiunea Adaptive Dynamics System, care ar trebui să îi
confere maşinii un comportament excelent pe şosea.
Versiunea în 5 uşi a lui Range Rover Evoque va putea fi
cumpărată din vara lui 2011, preţul de pornire în Europa
fiind de circa 35.000 euro. Un preţ similar cu al
versiunii în 3 uşi, dar şi la un nivel apropiat de al concurenţei
germane şi japoneze.