Noul Porsche 911 – toate informaţiile şi imaginile cu Porsche 911 (991)
Suspiciunile privind veridicitatea imaginilor cu noul Porsche 911 apărute recent pe internet sunt spulberate în mod oficial de germanii de la Porsche, care ne oferă detaliile şi imaginile oficiale cu noua generaţie Porsche 911 (cod 991), care va putea fi admirată pe viu cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011.
Considerente pe marginea designului noului 911 nu mai are rost să facem, rezumându-ne doar la a remarca evoluţia subtilă faţă de precedenta generaţie, noul Porsche 911 păstrându-şi esenţa sportivă şi amprenta unică, chiar dacă modelul a ajuns deja la o vârstă apreciabilă, având o istorie de 48 de ani în spate.
Noul Porsche 911 este ceva mai voluminos decât predecesorul său: lungimea este de 4,49 metri (plus 5,6 cm), lăţimea de 1,87 metri (plus 6,5 cm), iar înălţimea de 1,29 metri (cu 1,1 cm mai puţin). Bineînţeles, ampatamentul este mai mare cu 10 cm, ajungând la 2,45 metri, asigurând un spaţiu interior mai bun. Concomitent, s-a îmbunătăţit şi aerodinamica, aceasta având un coeficient Cd de 0,29.
La fel ca şi până acum, pentru început sunt disponibile două versiuni pentru Porsche 911: Carrera şi Carrera S. Prima beneficiază de un motor boxer de 3,4 litri, în şase cilindri şi cu injecţie directă, care dezvoltă 350 CP – în versiunea cu transmisia secvenţială PDK, demarajul 0-100 km/h se realizează în 4,6 secunde, iar, dacă se optează pentru pachetul Sport Chrono, cu butonul „magic” Sport Plus, valoarea scade la 4,4 secunde. Viteza maximă a lui Porsche 911 Carrera se cifrează la 288 km/h.
Pentru cei care vor mai mult, există versiunea Porsche 911 Carrera S. Aceasta are tot un motor boxer în şase cilindri şi cu injecţie directă, dar cilindreea lui este de 3,8 litri, iar puterea maximă e de 400 CP. Prin urmare, dacă maşina este dotată cu transmisia PDK, demarajul 0-100 km/h este mai bun decât la Carrera, fiind de 4,3 secunde, iar în versiunea cu pachetul Sport Chrono, se poate ajunge la 100 km/h în doar 4,1 secunde. În cazul lui Carrera S, viteza maximă depăşeşte cu puţin 300 km/h.
Germanii pun un mare accent şi pe poluarea mai redusă a noului Porsche 911, care promite o eficienţă mai bună cu 16% faţă de generaţia precedentă. Conform noilor norme de măsurare a consumului NEDC (New European Driving Cycle), cele două versiuni Porsche 911 anunţă consumuri medii teoretice foarte bune: Carrera se laudă cu doar 8,2 litri/100 km (cu 1,6 litri/100 km mai puţin decât precedentul model), iar Carrera S promite 8,7 litri/100 km (cu 1,5 litri mai bine decât precedenta versiune).
În plus, Porsche 911 Carrera devine primul 911 cu emisii CO2 sunt bariera celor 200 g/km, în timp ce Carrera S afişează doar 205 g/km. Toate aceste îmbunătăţiri din punct de vedere al reducerii consumului şi poluării se datorează adaptării funcţiei Automatic Start&Stop pe ambele motoare, optimizarea managementului termic al motoarelor sau adaptarea, în premieră mondială, a primei cutii de viteze manuale cu 7 trepte.
Generaţia Porsche 911 991 este şi mai uşoară decât generaţia 997, diferenţa cifrându-se la circa 45 kg, în principal datorită noului aliaj aluminiu-oţel utilizat în construcţia suspensiei. Configuraţia punţii spate a fost regândită, aşa încât Porsche 911 991 promite o aderenţă mai bună, în timp ce ampatamentul mai mare asigură o mai bună stabilitate la vitezele foarte mari.
De asemenea, pe versiunea de top Porsche 911 Carrera S este disponibil opţional sistemul PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), cu bare stabilizatoare active, care reduce ruliul şi păstrează un unghi optim al roţilor faţă de calea de rulare, pentru o aderenţă şi un control cât mai bune.
Noul Porsche 911 (generaţia 991) va putea fi comandat şi în România începând cu 3 decembrie 2011. Aşadar, cei potenţi financiar îşi vor putea face un foarte frumos cadou de Crăciun, preţurile de bază pentru cele două versiuni fiind de 97.650 euro (Carrera), respectiv 112.847 euro (Carrera S).