La destul de scurt timp după premiera
conceptului Opel Zafira Tourer, de la Geneva 2011, iată că
suntem gratulaţi cu primele informaţii şi imagini oficiale
ale celei de-a treia generaţii a monovolumului cu 7 locuri: Opel
Zafira Tourer.
După cum ne aşteptam, diferenţele între modelul de serie şi
conceptul premergător sunt aproape inexistente. Opel Zafira
Tourer preia designul tip bumerang pentru blocurile optice şi
fantele inferioare, lucru care individualizează puternic
maşina. În spate, avem acelaşi design, cu o lunetă foarte mare şi
stopuri orizontale, foarte elegante – s-a renunţat doar la ideea
evacuărilor orizontale de pe concept.
Per total, noul Opel Zafira Tourer are un design plăcut, fluent,
cu tentă practică, dar reuşeşte cu brio să respire eleganţă, după
exemplul lui Insignia. Faţă de actuala generaţie, noul Opel
Zafira Tourer are lungimea mai mare cu 19 cm, ajungând la 4,66
metri. De asemenea, şi ampatamentul este mai mare cu 6 cm,
fiind de 2,76 metri, iar ecartamentul este mai mare cu 96 mm în
faţă, respectiv cu 78 mm în spate.
După cum ne-a obişnuit, Opel Zafira Tourer oferă un
interior cu 7 locuri, graţie sistemului Flex7, care acum este
îmbunătăţit din punct de vedere al modularităţii şi
ergonomiei. Acum, pe cel de-al doilea rând avem 3 scaune
separate, care pot fi rabatate independent şi care pot culisa pe o
distanţă de 210 mm, pentru a permite accesul în spate sau un loc
mai mare pentru genunchii celor de pe al treilea rând de
scaune.
În plus, este oferită opţiunea Lounge Seating – scaunul
central de pe al doilea rând are marginile laterale
independente, aşa încât, dacă spătarul se rabate, acestea
formează o cotieră de mari dimensiuni pentru pasagerii de pe
scaunele din stânga şi dreapta.
În configuraţia cu 5 locuri, Opel Zafira Tourer oferă un
portbagaj de 710 litri (cu 65 litri mai mult ca în actuala
generaţie), iar, dacă se rabat şi scaunele de pe al doilea
rând, se poate ajunge la un volum util maxim de 1.860 de litri, cu
40 de litri mai mult ca modelul de acum.
Ca motorizări, Opel Zafira Tourer se bazează pe
serviciile motorului pe benzină 1,4 Ecotec Turbo, respectiv pe cele
ale common-rail-ului 2.0 CDTI. Motorul pe benzină este
oferit în două versiuni, de 120 CP şi 175 Nm, respectiv de 140 CP
şi 200 Nm, în timp ce dieselul are trei versiuni: 110 CP şi 260 Nm,
130 CP şi 300 Nm, 165 CP şi 360 Nm.
Cutiile de viteze vor fi manuale cu 5 sau cu 6 trepte, dar şi
automată sau robotizată. Nu va lipsi sistemul de
oprire/pornire automată a motorului Start&Stop, iar în
cursul anului 2012 va fi oferită şi o versiune ecoFLEX, dar şi
versiuni CNG (alimentare cu gaz natural) sau GPL.
Pentru moment, nu se ştiu detalii despre preţurile şi
versiunile de echipare ale noului Opel Zafira Tourer, dar
din lista de opţionale nu vor lipsi parbrizul panoramic, suspensia
pilotată electronic FlexRide (cu 3 moduri: Standard, Tour şi
Confort), sistemul cruise control adaptiv, farurile bi-Xenon
adaptive sau sistem de prevenire automată a coliziunii.
Noul
Opel Zafira Tourer de pe tare.ro