Noul Nissan Murano vine cu pretenţii crescute de SUV premium
Prezentat de oficiali ca „un concept adus în showroom”, noul Nissan Murano păstrează, ce-i drept, liniile conceptului Resonance, prezentat la NAIAS 2013. Faţă de cea de a doua generaţie, pe care o înlocuieşte (şi despre care am scris în acest test drive), Murano este mai jos, mai lat şi mai lung – o tendinţă devenită deja obişnuinţă în rândul noilor generaţii de maşini.
În spatele designului – pe care am putea să-l numim cu uşurinţă agresiv – se ascund câteva criterii aerodinamice pe care designerii şi inginerii niponi le-au avut în vedere pe durata dezvoltării proiectului. Prin urmare, designul părţii frontale, eleronul subtil de deasupra lunetei şi obturatoarele din grilă pot duce coeficientul aerodinamic la 0.31 – cam cât prezintă şi Lexus LFA, dacă este permisă comparaţie.
Însă în cazul noului Nissan Murano scopul nu a fost obţinerea de viteze impresionante, ci economia de combustibil: liniile fluente şi scăderea masei (cu 58 de kilograme) duc la o economie de consum de circa 20% – un raport 1/5 pe care nu poţi să nu-l numeşti impresionant.
Prezentat pentru a fi cât mai pe placul clientelei nord-americane, noul Murano va fi oferit la lansare cu un motor V6 de 3,5 litri, pe benzină, care dispune de 263 de cai-putere şi de 325 de Newtoni-metru. Puterea va fi transmisă roţilor prin intermediul unei cutii automate cu variaţie continuă X-Tronic.
La interior, noul Nissan Murano prezintă materiale upmarket şi o ergonomie a elementelor de bord menite să transforme habitaclul într-un „lounge social”. Abordarea minimalistă a elementelor de bord a dus la reducerea cu 60% a numărului total de butoane analogice. Iar scaunele Zero Gravity (inspirate de NASA) vin standard, atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru cei din spate. Opţional se poate comanda şi cea mai mare trapă din segment.
Lansarea noului Nissan Murano va avea loc la Salonul Auto de la New York din perioada 15-18 aprilie. Disponibil în America de Nord spre finalul lui 2014, noul Nissan Murano va fi construit în uzina Canton din Mississippi şi va fi distribuit în mai bine de 100 de ţări.