Oficialii japonezi laudă noul Nissan Micra ca fiind o
maşină care consumă foarte puţin, motorizările fiind
gândite şi optimizate pentru a oferi costuri de rulare cât mai
scăzute. De fapt, pentru moment vorbim doar de o singură
motorizare.
Este vorba despre un motor de 1,2 litri, în 3 cilindri,
alimentat cu benzină. Acesta dezvoltă 80 CP/6.000 rpm, în
timp ce cuplul maxim se dovedeşte decent, având o valoare de 110
Nm/4.000 rpm. Bineînţeles, este compatibil cu normele de poluare
Euro 5.
Consumul mediu anunţat de japonezi pentru Micra 1.2
(cutie manuală) se cifrează la doar 5,0 litri/100 km, în
timp ce emisiile de CO2 au valoarea de 115 g/km.
Versiunea dotată cu o cutie de viteze automată CVT (cu transmisie
continuă) are un consum mai ridicat, de 5,4 litri/100 km, iar
emisiile CO2 se cifrează la 125 g/km.
Cei interesaţi de performanţele maşinii trebuie să se
mulţumească cu o viteză maximă de 170 km/h (161 km/h pentru
versiunea CVT), în timp ce demarajul 0-100 km/h se
realizează în 13,7 secunde (14,5 secunde în varianta
CVT).
Performanţe mai bune promite versiunea
supraalimentată cu un compresor mecanic a acestui motor,
care va fi propusă începând din primăvara lui 2011. Aceasta va avea
100 CP, dar va consuma mai puţin (emisii CO2 de numai 95
g/km), graţie injecţiei directe sau a sistemului start/stop pentru
motor.
Se pare că noul Nissan Micra nu va mai primi un motor
diesel, principala explicaţie ţinând de preţul mai mare,
dar şi de bunele performanţe de consum ale motoarelor pe benzină.
Probabil lipsa dieselului va fi suplinită de o versiune hibridă în
viitor, însă acest lucru nu este confirmat oficial.
Vocaţia de citadină a lui Micra este accentuată atât de
raza de bracaj redusă, 9 metri (un nou record în clasa
mică), dar şi de ineditul sistem de asistenţă la parcare.
Acesta se bazează pe senzori laterali, care funcţionează când
viteza este mai mică de 25 km/h.
Senzorii practic „verifică” dacă spaţiul între două maşini
parcate în paralel cu trotuarul este mai mare cu 100 cm decât
lungimea lui Micra, dând „verde” şoferului pentru a începe manevra
de parcare în locul liber, în funcţie de trei nivele de
experienţă: „începător”, „normal” şi „expert”).
În ce priveşte platforma tehnică a maşinii japoneze,
noul Nissan Micra utilizează platforma V a grupului
Renault-Nissan, gândită pentru modele globale, care să fie
vândute pe cât mai multe pieţe (după exemplul lui Logan).
Dacă precedenta generaţie era construită în uzina din Marea
Britanie pentru pieţele Europene, noul Micra este construit
momentan în India, urmând ca producţia maşinii să demareze
şi uzinele Nissan din China, Mexico şi Tailanda.
Preţurile noului Nissan Micra se pare că vor fi mai mici
decât ale precedentei generaţii, în condiţiile unui
echipament standard mai bogat. Deocamdată, preţurile pentru România
nu au fost comunicate, urmând să le aflăm la finalul anului, cel
mai probabil.