Noul Mitsubishi Outlander: informaţii şi imagini oficiale cu a treia generaţie
Primul Outlander a apărut în 2011, de atunci Mitsubishi vânzând aproape 1 milion de exemplare din cele două generaţii ale crossoverului cu acest nume. Acum, la Salonul Auto Geneva 2012, este rândul celei de-a treia generaţii Mitsubishi Outlander să fie lansată oficial în cel mai dinamic segment auto.
Faţă de conceptul premergător PX-MiEV II, noul Mitsubishi Outlander nu aduce modificări majore ca design de ansamblu, ci ne oferă un look foarte decent şi o imagine de marcă mizând pe discreţie, nicidecum pe opulenţă. Chiar surprinde dimensiunea foarte redusă a grilei frontale, mărginită de faruri cu un design care se doreşte elegant.
Forma noului Outlander este destul de simplă şi pare gândită în primul rând pentru familiştii care apreciază mai mult spaţiul interior decât un aspect exterior cât mai trendy. Aşa încât nu ar trebui să ne mire că şi stopurile noului Outlander continuă ideea calmă a părţii frontale, muchia laterală mediană făcând legătura foarte logic între blocurile optice faţă şi spate.
Contrar modei de creştere a dimensiunilor în cazul unei noi generaţii, noul Mitsubishi Outlander are o lungime de 4.655 mm, cu 1 cm… mai mică decât a precedentului Outlander. Ampatamentul rămâne la aceeaşi valoare, de 2,67 metri, în timp ce înălţimea de 1,68 metri este şi ea mai redusă cu 4 cm decât înainte.
Interiorul noului Outlander plusează la capitolul eleganţă, dar continuă ideea de simplitate şi amenajare aerisită a comenzilor ca în cazul precedentei versiuni. Interesantă „peninsula” în care sunt cuprinse sistemul multimedia şi comenzile climatizării, dând impresia că totul este concentrat în jurul şoferului. În plus, noul Outlander vine cu noi materiale şi culori pentru interior, pentru o ambianţă mai elevată.
La fel ca în cazul celui de-al doilea Outlander, noua generaţie propune standard al treilea rând de scaune, dar acum cu două locuri separate, mai confortabile decât mini-bancheta dinainte, dar care oferă şi o modularitate mai bună (lungimea spaţiului de încărcare ajunge la 1,69 metri), precum şi un mai bun acces.
În plus, noul Outlander va propune multe sisteme de siguranţă moderne, precum Adaptive Cruise Control, Forward Collision Mitigation, Lane Departure Warning sau farurile Super-HiD „Wide Vision”. Nu lipsesc o cameră pentru mersul înapoi, precum şi dotări de lux, cum ar fi tapiţeria din piele, scaunele reglabile electric sau sunroof-ul de mari dimensiuni.
Sub aspect tehnologic, noul Mitsubishi Outlander va fi disponibil în Europa cu două motoare Euro 6. Cel pe benzină este un 2,0 litri MIVEC, având 150 CP/6.000 rpm şi un cuplu maxim de 195 Nm/4.100 rpm, funcţionarea acestuia fiind îmbunătăţită datorită sistemului de distribuţie revizuit. Standard este asociat cu o cutie manuală cu 5 trepte, iar opţional se poate alege şi o cutie automată CVT.
Celălalt propulsor este un 2,2 Clean Diesel, cu o putere maximă de 150 CP/3.500 rpm şi un cuplu de 380 Nm/1.750-2.500 rpm, în timp ce emisiile CO2 sunt mai mici de 130 g/km. Standard este oferită o cutie manuală cu 6 trepte, iar opţionale se poate alege una automată, tot cu 6 trepte. Ambele motorizări beneficiază de sistemul Automatic Stop&Go, iar Outlander poate fi oferit şi în versiuni cu tracţiune integrală controlată electronic.
Un an mai târziu, japonezii vor oferi o nouă variantă de propulsie, hibridă plug-in, care combină un motor pe benzină de 2,0 litri cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Astfel, Outlander Plug-in Hybrid EV poate funcţiona în trei moduri:
- Pure – funcţionează doar motoarele electrice, iar maşina are astfel tracţiune integrală
- Series – motoarele electrice funcţionează împreună cu motorul termic
- Parallel – motorul termic este asistat de motoarele electrice la demarajele sau reprizele în forţă
Modelul de serie ar urma să ofere o autonomie de circa 800 km, în timp ce emisiile CO2 s-ar situa sub 50 g/km, în condiţiile unui consum care va rivaliza cu cel al celor mai economice motoare diesel.
Noul Mitsubishi Outlander urmează să intre în vânzare pe pieţele auto europene de la jumătatea acestui an, urmând ca data de lansare şi preţurile pentru România să le aflăm după Salonul Auto Geneva 2012.