Noul Mini Cooper Coupe – toate datele oficiale

Publicat: 22 06. 2011, 10:04

This browser does not support the video element.

Noul Mini Coupe a fost deja prefigurat de

conceptul cu acelaşi nume
, de
la
Salonul Auto
Frankfurt 2009
, unde a fost acompaniat de versiunea

Mini Roadster
– care urmează să apară pe piaţă ceva mai târziu.
Practic, noul Mini Cooper Coupe este pentru fanii Mini, care vor o
maşină mai puţin practică, dar mult mai dedicată condusului.

Ca aspect exterior, diferenţele faţă de conceptul de acum doi
ani sunt minime. Partea frontală este specifică
gamei Mini Cooper
, însă alura nu mai este de maşină de oraş, ci
de mică sportivă
. Partea din spate plonjează destul de
mult, iar suprafaţa vitrată este foarte redusă.

Acoperişul are o culoare diferită de a restului caroseriei, dar
şi o formă care „muşcă” mult din partea laterală,
contribuind la senzaţia de maşină extrem de compactă
.
Spatele păstrează multe din look-ul unui Mini obişnuit, dar,
deasupra centurii mediane, lucrurile se schimbă radical.

Teoretic, despre Mini Cooper Coupe am putea spune că e un fel de
maşinuţă în trei volume, dar adevărul este că luneta e
legată de capota porbagajului, astfel încât maşina beneficiază de
un hayon
, care asigură o deschidere generoasă a
portbagajului. În plus, maşina beneficiază atât de un eleron în
partea superioară a lunetei, precum şi de o mică aripă deportantă
în capota portbagajului (aripă care iese automat la viteze de peste
80 km/h).

Interiorul lui Mini Cooper Coupe este conceput pentru…
egoişti: adică nu beneficiază decât de două locuri,
ceea
ce îl recomandă drept un mic coupe sportiv veritabil. Planşa de
bord şi accesoriile sunt aceleaşi de la un Mini Cooper
convenţional, dar echipamentul standard este mai bogat, cu accent
pe dotările sport (de exemplu scaunele profilate sau pedalierul din
aluminiu). Nu lipseşte noul sistem de comunicare Mini Connected
Drive.

Foarte interesante scobiturile din plafon, pentru
capetele celor doi pasageri, ceea ce creează o impresie unică în
conducere
, după cum afirmă oficialii. Interesantă şi
atenţia acordată spaţiilor de depozitare, pe lângă portbagajul
normal fiind conceput şi un mic spaţiu în spatele scaunelor, pentru
lucrurile mai mici (cum ar fi o geantă de damă sau o servietă).

Din punct de vedere mecanic, Mini Cooper Coupe va
beneficia de trei versiuni de putere ale motorului de 1,6
litri:

  • Cooper: 1,6 litri, 121 CP/6.000 rpm, 160
    Nm/4.250 rpm, 0-100 km/h în 8,3 secunde, viteză maximă 204 km/h,
    consum mediu 5,4 litri/100 km, emisii CO2: 127 g/km
  • Cooper S: 1,6 litri twin-turbo şi injecţie
    directă, 181 CP/5.500 rpm, 240 Nm/1.600-5.000 rpm (cu funcţia
    overboost: 260 Nm/1.700-4.500 rpm), 0-100 km/h în 6,5 secunde,
    viteză maximă 228 km/h, consum mediu 5,8 litri/100 km, emisii CO2:
    136 g/km
  • John Cooper Works: 1,6 litri twin-turbo şi
    injecţie directă, 208 CP/6.000 rpm, 260 Nm/1.850-5.600 rpm (cu
    funcţia overboost: 280 Nm/1.700-4.500 rpm), 0-100 km/h în 6,1
    secunde, viteză maximă 240 km/h, consum mediu 7,1 litri/100 km,
    emisii CO2: 165 g/km

Elementele şasiului au primit setări care să
privilegieze caracterul sportiv
. În primul rând, caroseria
lui Mini Cooper Coupe este foarte rigidă, iar apoi suspensia are
arcuri şi amortizoare mai tari, pentru a-i conferi maşinii o cât
mai bună stabilitate, dar şi un caracter de kart.

Direcţia este electrică (Electric Power Steering), iar
sistemul electronic de control al tracţiunii DTC
beneficiază de funcţia EDLC
(Electronic Differential Lock
Control), care e standard pe versiunea de top Mini John Cooper
Works. Tracţiunea fiind pe roţile faţă, raportul de mase este mai
bun pe puntea faţă, pentru a asigura tracţiune optimă roţilor
motoare.

Noul Mini Cooper Coupe urmează să fie inaugurat oficial
la Salonul Auto Frankfurt 2011,
urmând ca preţurile pentru
piaţa europeană să fie comunicate tot atunci.