Noul Mercedes-Benz Vito a fost dezvăluit oficial de către reprezentanţii companiei germane cu sediul în Stuttgart. Şi, aşa cum probabil ţi-ai dat deja seama, noul Vito este un V-Class mai puţin dotat în interior, dar mai bine adaptat muncilor grele.
Cu alte cuvinte, cea de-a treia generaţie Mercedes-Benz Vito a preluat designul exterior al lui V-Class, însă la interior nu are parte de acelaşi panou de bord ca monovolumul premium pe care l-am testat aici. În schimb, noul Vito pune accentul pe durabilitate şi costuri scăzute de exploatare.
Interiorul nu mai e premium, însă nici nu ai nevoie de aşa ceva când cari zilnic ciment sau colete
Clienţii vor avea de ales între trei tipuri de sisteme de tracţiune – faţă, spate sau integrală, precum şi între cinci motorizări. Variantele cu tracţiune pe faţă primesc un diesel de 1,6 litri care produce 88 CP sau 114, în vreme ce versiunile cu tracţiune pe spate sau tracţiune integrală pot fi echipate cu motorizări de 2,15 litri (2.143 cmc) disponibile în mai multe variante de putere: 136 CP, 163 CP şi 190 CP. În funcţie de motorizare şi condiţii impuse de ţara de destinaţie, intervalul dintre revizii poate ajunge chiar şi la 40.000 de kilometri.
Dotările standard includ sistemul Attention Assist, senzorii de monitorizare a presiunii în pneuri, dar şi sistemul Crosswind Assist – care detectează vânturile laterale şi „vorbeşte” cu frânele, direcţia şi celelalte sisteme ale maşinii pentru ca şoferul să se simtă în siguranţă la viteze mari.
Fiecare centimetru care pare inutil la prima vedere e pus la muncă
În ceea ce priveşte consumul de combustibil, versiunea 116 CDI BlueEfficiency promite un consum mediu de carburant de doar 5,7 l/100 km.
Noul Vito va fi un model global, ceea ce înseamnă că va fi vândut pe mai multe continente fără modificări majore, şi va fi disponibil atât în varianta de marfă, cât şi în varianta pentru pasageri.
VIDEO: