Noua generaţie Mercedes Benz ML evoluează, din punct de vedere stilistic, spre o imagine mai sobră faţă de generaţia actuală, modificările estetice nefiind majore, ci subtile. Practic, noul ML arată mai impozant, dar reuşeşte să păstreze o eleganţă tipică Mercedes, precum şi un aer suficient de sportiv.
Dimensional, noul Mercedes Benz ML nu a crescut deloc mult: lungimea e mai mare cu 24 mm, fiind acum de 4.804 mm, lăţimea ajunge la 1.926 mm (cu 16 mm mai mult), iar înălţimea scade cu 19 mm, fiind de 1.796 mm. În schimb, ampatamentul noului ML rămâne la aceeaşi valoare: 2.915 mm.
Farurile nu mai sunt aşa masive, având şi o formă mai puţin rectangulară, designul lor amintind întrucâtva de monovolumul compact B-Class. Lucru valabil şi pentru stopuri, care acum sunt orizontale şi se întind destul de mult pe laterale.
În schimb, a fost păstrată profilarea celui de-al treilea geam lateral, care pare să fie în continuarea lunetei, datorită ascunderii montanţilor spate. Din lateral, se mai poate observa că linia mediană nu mai este aşa de ascendentă ca la ML-ul actual, atât linia geamurilor, cât şi muchia inferioară de pe portiere fiind acum orizontale.
În interior, se observă aceeaşi trecere la un stil mai sobru, principala modificare fiind forma gurilor de aerisire, care nu mai sunt circulare, ci rectangulare, cele de pe consola centrală încadrând un display mai mare şi mai lizibil.
În partea centrală regăsim un bloc de comenzi multimedia, similar cu cel de la berlina Mercedes Benz E-Class, în timp ce grupul de comenzi pentru aerul condiţionat păstrează aproape acelaşi layout şi aspect ca la precedenta generaţie ML. Per total, habitaclul are un aer familiar, însă nota de lux este mult mai pregnantă.
Pentru început, Mercedes Benz ML va fi oferit cu trei versiuni de motorizare, două diesel şi una pe benzină:
Versiunea cea mai economică, ML 250 CDI, poate ajunge la o autonomie de circa 1.500 km, dacă se optează pentru rezervorul „long range”, care are 93 de litri faţă de 70 de litri cel standard. Toate motorizările sunt oferite cu o cutie de viteze automată cu 7 trepte, iar sistemul start-stop este standard. În viitor va apărea şi versiunea ML 63 AMG, cu un motor V8 twin turbo de 5,5 litri şi 536 CP.
Noul Mercedes Benz ML este echipat cu un sistem offroad cu mai multe programe, după modelul sistemului Terrain Response de pe Range Rover, iar opţional poate fi comandat chiar şi un pachet special offroad, care presupune o cutie de transfer cu reductor, scuturi şi posibilitatea creşterii gărzii la sol până la 285 mm, graţie suspensiilor cu aer.
Mai multe detalii despre noua generaţie Mercedes Benz ML şi preţuri vom afla în preajma Salonului Auto Frankfurt 2011, unde noul ML va avea premiera europeană.