După teaserul de pe facebook, ne aşteptam ca noul Mercedes-Benz ML 63 AMG să rupă gura târgului în materie de aspect fioros, dar se pare că germanii de la Mercedes-Benz preferă să disimuleze caracterul de atlet al maşinii sub o haină mai mult elegantă decât foarte sportivă.
Faţă de un ML de serie, noul ML 63 AMG are un spoiler mult mai agresiv, care renunţă la rotunjimi în favoarea unor muchii tăioase. Totuşi, spoilerul lui ML 63 AMG este destul de apropiat ca aspect de cel al pachetului AMG disponibil opţional pe orice ML, diferenţele principale constând în plasarea diferită a luminilor de poziţie de tip LED, în prezenţa unui splitter suplimentar şi în evidenţierea celor trei fante masive de aerisire.
Mercedes-Benz ML 63 AMG se mai evidenţiază prin farurile cu Xenon uşor modificate ca aspect, prin jantele de 20 inch cu un design special (opţional sunt disponibile şi jante de 21 inch) sau prin cele două perechi de evacuări rectangulare, alături de un mic difuzor în spoilerul spate.
În rest, Mercedes-Benz ML 63 AMG mizează, după cum spuneam, pe eleganţă şi sobrietate, detaşându-se de imaginea de „bad boy” a rivalului BMW X5M. Chiar şi interiorul este conceput într-o manieră mai mult luxoasă, caracterul sportiv fiind subliniat de scaunele profilate sau de inserţiile din aluminiu.
La nivel tehnic, noul Mercedes-Benz ML 63 AMG marchează o evoluţie faţă de precedentul model. Motorul V8 twin-turbo, de 5,5 litri, este mai puternic cu 15 CP şi 60 Nm decât celălalt propulsor de 6,3 litri, afişând 518 CP şi 700 Nm. Aşa încât performanţele anunţate sunt foarte bune: 0-100 km/h în 4,7 secunde şi o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Însă inginerii oferă şi un AMG Performance Package, care presupune creşterea puterii maxime la 550 CP şi a cuplului motor maxim la 760 Nm, ceea ce înseamnă îmbunătăţirea demarajului 0-100 km/h cu 0,1 secunde (4,6 secunde), iar viteza maximă ajunge la 280 km/h. AMG Performance Package mai înseamnă capacul motorului din fibră de carbon, etrieri de frână vopsiţi în roşu sau volan cu îmbrăcăminte specială din piele perforată.
Standard este disponibilă cutia de viteze automată cu 7 trepte AMG SPEEDSHIFT PLUS, cu trei programe de funcţionare şi o funcţie rev-matching, pentru retrogradare. În modul C (Controlled Efficiency), motorul beneficiază şi de funcţia stop-start, în timp ce cutia schimbă la turaţii joase, pentru un consum de combustibil cât mai redus – valoarea medie se cifrează la 14,7 litri/100 km, cu 33% mai bine ca la precedentul ML 63 AMG.
În modul S (Sport), cutia de viteze are un mod de răspuns mai agresiv, ţinând motorul mai turat, iar în modul M (Manual) i se permite celui de la volan să-şi demonstreze veleităţile de pilot, schimbând treptele de la butoanele de pe volan.
Sistemul de tracţiune integrală 4MATIC asigură distribuţia cuplului în proporţie de 40:60 pe punţile faţă/spate, iar sistemele de control electronic elimină problemele lipsei de aderenţă la una sau mai multe roţi. Suspensia sport AMG beneficiază de sistemul AIRMATIC (control automat al amortizării, cu controlul automat al nivelului), dar şi de sistemul ACTIVE CURVE SYSTEM, cu bare stabilizatoare active, pentru eliminarea ruliului în curbe. Şi în cazul suspensiei, cel de la volan poate alege trei moduri de funcţionare: Comfort, Sport şi Manual.
Preţurile noului Mercedes-Benz ML 63 AMG vor fi comunicate în primăvara anului viitor în SUA. În Europa, noul ML 63 AMG este aşteptat să debuteze cu ocazia Salonului Auto Geneva 2012.