Acesta este noul Mercedes-Benz GLE, fratele mai spaţios al lui GLE Coupe şi, în acelaşi timp, al doilea model din gama germanilor care a primit un nume stabilit după noua strategie. Dar, deşi are un nume proaspăt, avem de-a face cu un facelift pentru SUV-ul M-Class (sau ML, cum vrei să-i spui).
Partea frontală a fost redesenată pentru a fi în ton cu noul GLE Coupe, în vreme ce spatele a primit stopuri revizuite care au acum banda de semnalizare/marşarier în partea de jos, la fel ca la GLK facelift.
Marile noutăţi sunt la interior, unde vechiul sistem de infotainment a fost înlocuit cu noua generaţie ce foloseşte aşa-numita tabletă (care nu e, de fapt, o tabletă) cu ecran de şapte inci controlată printr-un joystick pe care poţi scrie cu degetul litere sau cifre. Totodată, există variante noi de culori pentru tapiţerie şi planşa de bord.
La capitolul motorizări, Mercedes-Benz GLE vine în întâmpinarea noului BMW X5 40e cu o variantă plug-in hybrid denumită GLE 500e 4Matic. De altfel, acesta este primul SUV plug-in hybrid de serie al mărcii germane şi vine cu un propulsor V6 pe benzină de 3,0 litri care dezvoltă 333 CP, combinat cu un motor electric de 116 CP. În total sistemul produce 442 CP şi 650 Nm, iar toată această putere este trimisă către toate cele patru roţi prin intermediul cutiei de viteze automate cu şapte trepte şi al sistemului de tracţiune integrală 4Matic.
Există patru moduri de funcţionare – Hybrid (sunt folosite ambele motoare), E-Save (se încearcă păstrarea nivelului de încărcare a bateriei), Charge (bateria este încărcată în timpul condusului, chiar şi atunci când se staţionează) şi E-Mode (mod 100% electric).
În E-Mode, GLE 500e are o autonomie maximă de 30 km, iar bateria de 8,8 kWh poate fi încărcată de la staţii speciale sau de la o priză casnică de 220 V. În mod hibrid, SUV-ul german are un consum de carburant de 3,3 l/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon sunt de doar 78 g/km.
Pe lângă sistemul de propulsie plug-in hybrid, gama de motorizări mai include două dieseluri – GLE 250d (cu 204 CP) şi GLE 350d (cu 258 CP) – şi două pe benzină – GLE 400 (cu 333 CP şi 480 Nm) şi GLE 500 (cu 435 CP şi 700 Nm).
Potrivit germanilor, noul GLE primeşte o transmisie automată cu nouă trepte în echipare standard pentru toate motorizările diesel, precum şi treapta de forţă şi diferenţialul central blocabil (care erau disponibile opţional pe M-Class).
Variantele AMG nu au fost uitate, aşa că avem de-a face acum cu Mercedes-AMG GLE 63 şi Mercedes-AMG GLE 63 S. Ambele folosesc un V8 biturbo de 5,5 litri care dezvoltă 557 CP în varianta „normală” şi 585 CP în varianta pentru băieţi mari „S”.
Germanii spun că au regândit şasiul pentru o experienţă mult mai bună la volan, iar transmisia automată ar trebui să schimbe acum mai rapid cele şapte trepte, în timp ce sistemul de tracţiune integrală 4Matic se ocupă de păstrarea maşinii pe şosea.
Mercedes-Benz GLE va debuta în premieră mondială la Salonul Auto New York 2015 din luna aprilie şi va ajunge la dealeri în a doua jumătate a anului.