Acesta este noul Mercedes-Benz GLC, SUV-ul de dimensiuni medii care înlocuieşte vechiul GLK. Nemţii pun accentul pe tehnologiile care îl ajută pe şofer în diferite situaţii de urgenţă, pe consumul de carburant mai scăzut cu până la 19% faţă de modelul precedent şi pe confortul oferit de suspensia pneumatică Airmatic.
În ceea ce priveşte designul, noul GLC se încadrează perfect în linia SUV-urilor Mercedes-Benz din prezent. Cu alte cuvinte, sigur nu o să confunzi marca atunci când îl vezi pe stradă.
În partea frontală, farurile full LED (opţionale) sunt despărţite de o grilă a radiatorului destul de impunătoare, în vreme ce posteriorul seamănă cu fratele său mai mare, GLE, şi vine cu stopuri cu LED.
Interiorul are foarte multe elemente preluate de pe noul C-Class şi oferă o ambianţă garnisită cu materiale de cea mai bună calitate (potrivit nemţilor). Dar mai important decât asta este, probabil, spaţiul disponibil, care a crescut în toate direcţiile – pentru genunchi, coate, umeri şi cap – datorită ampatamentului mai lung decât la GLK.
Portbagajul are o capacitate de 580 de litri, cu până la 110 litri mai mare decât a vechiului SUV, iar rabatarea banchetei duce la un volum maxim de încărcare de 1.600 de litri, cu 50 de litri mai mult decât până acum.
În faţă, şoferul are la dispoziţie cea mai nouă generaţie a sistemului de infotainment Comand Online, care vine la pachet cu deja cunoscuta pseudotabletă cu ecran color montată pe consola centrală, precum şi cu un touchpad de generaţie nouă, care recunoaşte literele şi cifrele desenate cu degetul pe el, dar şi o serie de gesturi predefinite pentru controlarea anumitor funcţii.
Echiparea standard include suspensia Agility Control, cu arcuri din oţel şi amortizoare adaptive, iar lista de opţionale oferă, printre altele, suspensia adaptivă cu perne de aer Air Body Control. Potrivit celor de la Mercedes-Benz, noul GLE este singurul model din segmentul SUV-urilor premium de dimensiuni medii care poate fi dotat cu aşa ceva.
Pe lista de echipamente standard se regăseşte şi sistemul Dynamic Select, prin intermediul căruia şoferul poate să aleagă între mai multe moduri de condus: Eco, Comfort, Sport, Sport+ şi Individual. În funcţie de modul ales, se modifică duritatea suspensiei, răspunsul motorului la acceleraţie şi tăria direcţiei. Totodată, dacă se alege pachetul opţional Off-Road Engineering, lista de moduri de condus se îmbogăţeşte cu încă cinci setări – Slippery (pentru suprafeţe umede), Off-road (pentru condusul pe pietriş sau drumuri acoperite cu nisip), Incline (pentru căţărarea pe rampe abrupte sau lungi), Rocking Assist (care poate fi folosit ca ultimă armă împotriva naturii, atunci când maşina s-a împotmolit, suspensia pneumatică ridicând garda la sol cu 50 mm) şi Trailer (pentru condusul cu o remorcă ataşată pe suprafeţe neregulate).
Toate variantele de GLC sunt dotate standard cu sistemul de tracţiune integrală 4Matic, iar transmisia puterii de la motor către roţi este asigurată de cutia automată cu nouă trepte 9G-Tronic, în vreme ce varianta plug-in hybrid GLC 350e este oferită cu o transmisie automată cu şapte trepte 7G-Tronic Plus.
Noul Mercedes-Benz GLC va fi disponibil cu selecţie de patru propulsoare, dintre care două diesel, unul pe benzină şi unul plug-in hybrid benzină-electric. Prima variantă diesel se numeşte GLC 220d şi are un propulsor care dezvoltă 170 CP şi 400 Nm, în vreme ce consumul mediu teoretic de carburant este de 5,0-5,5 l/100 km. Al doilea diesel, GLC 250d, oferă 204 CP şi 500 Nm şi are un consum mediu situat între 5,0 şi 5,5 l/100 km.
Varianta pe benzină pentru Europa se numeşte GLC 250 şi vine cu 211 CP, 350 Nm şi un consum mediu de 6,5-7,1 l/100 km. Totodată, versiunea plug-in hybrid, denumită GLC 350e, combină un propulsor pe benzină de 211 CP cu un motor electric de 116 CP, autonomia maximă în modul 100% electric fiind de 34 km.
Lista de dotări de siguranţă e foarte lungă, iar multe dintre sistemele electronice au fost preluate de pe C-Class şi S-Class. Astfel, noul GLC e echipat în standard cu Collision Prevention Assist Plus (care avertizează şoferul atunci când nu păstrează distanţa optimă faţă de maşina din faţă şi frânează automat dacă e nevoie), Crosswind Assist (care micşorează mişcările caroseriei în timpul condusului prin vânt perpendicular), Headlamp Assist (faruri care se aprind automat) şi Attention Assist (care avertizează şoferul atunci când trebuie să ia o pauză de la condus).
Suplimentar, se pot alege de pe lista de opţionale o sumedenie de sisteme de siguranţă, începând cu Distronic Plus cu Steering Assist şi Stop&Go Pilot (regulator de viteză adaptiv care funcţionează până la zero km/h şi direcţie care menţine banda de circulaţie) şi terminând cu farurile full LED cu fază lungă automată şi adaptivă.
În Germania, preţurile pentru noul Mercedes-Benz GLC încep de la 44.506 euro pentru varianta pe benzină GLC 250 şi de la 44.863 de euro pentru versiunea diesel de bază GLC 220d.
VIDEO: