Noul Ford Ranger – premiera în Australia

Autor: Oraan Mărculescu 18 oct. 2010 Prezentări

Pentru cei care consideră că noua Mazda BT-50 are nişte linii prea efeminate
pentru o maşină preponderent utilitară, concernul Ford are
o soluţie mai sobră: noua generaţie Ford Ranger
, a cărei
premieră mondială s-a consumat tot la salonul auto australian, ca
în cazul „suratei” japoneze.

Noul Ford Ranger este construit pe aceeasi platforma tehnica a lui Mazda BT-50

Deşi maşina nu va fi vândută şi pe piaţa nord-americană,
noul Ranger are o parte frontală care
aminteşte de pick-up-urile şi SUV-urile produse pentru
SUA
, cu o grilă de mari dimensiuni, cromată, în timp ce
farurile au o formă mai simplistă. Spoilerul frontal, cu un look
sportiv, ne arată că nu vorbim doar de o maşină menită a căra
diverse utilaje, ci de una destinată mai mult celor cu un stil de
viaţă activ.

Maşina este destul de masivă, având proporţii echilibrate, însă
rămâne valabilă observaţia din cazul suratei Mazda BT-50, şi anume
că bosajele roţilor sunt foarte mari, iar roţile arată cam mici.
Spatele, însă, mizează din nou pe masivitate, cu
nişte blocuri optice de mari dimensiuni şi o bară cromată, care,
din nou, aminteşte de maşinile americane.

Noul Ford Ranger are bena mai mare, oferind pana la 1,21 metri cubi spatiu de incarcare

Suprafaţa de încărcare a benei, în cazul versiunii
double-cab, a crescut în dimensiuni
, având o lungime de
1,55 metri, o lăţime de 1,56 metri şi o înălţime de 51 cm. Per
total, volumul util pe care îl oferă bena ajunge la 1,21 metri
cubi.

Interiorul noului Ford Ranger şi el evoluat,
dar e realizat într-o manieră ceva mai simplistă decât la Mazda
BT-50. Impresia de masivitate este păstrată de detaliile din
habitaclu, dar se remarcă şi adoptarea unei serii de butoane şi
comenzi de la noul Ford Focus, de exemplu.

Habitaclul noului Ford Ranger este conceput intr-o maniera mai sobra

În ce priveşte motorizările, acestea sunt în număr de
două, ambele diesel common-rail
. Mai întâi vorbim de un
propulsor 2,2 TDCi, cu 4 cilindri, care dezvoltă 150 CP şi un cuplu
maxim de 375 Nm, în timp ce al doilea este un 3,2 TDCi, cu 5
cilindri în linie, cu o putere maximă de 200 CP şi un cuplu maxim
de nu mai puţin de 470 Nm. Cutiile de viteze pot fi manuală cu şase
trepte, sau automată, tot cu şase trepte.

Ford Ranger este disponibil atât cu tracţiune 4×2, cât
şi 4×4
– aceasta din urmă beneficiază de o cutie de
transfer cu control electronic, la apăsarea unui buton făcându-se
trecerea din 2WD în 4WD. Există şi posibilitatea folosirii
reductorului, pentru cei care utilizează maşina în condiţii grele
de exploatare.

Ford Ranger va fi oferit cu doua motoare TDCI: 2,2 de 150 CP si 3,2 de 200 CP

Dintre dotările pe care le propue noul Ford Ranger, amintim
sistemul ESP, standard (controlul tracţiunii pe toate cele patru
roţi, senzor de rotire în jurul axei şi senzor de răsturnare),
senzorii de parcare Rear Park Assist, cu un sistem opţional
Rear View Camera
(cameră pentru mersul în marşarier) sau
posibilitatea de a dota toate versiunile de caroserie cu airbaguri
cortină.

Noul Ford Ranger va ajunge în Europa în anul
2012
, iar producţia sa va începe de la mijlocul anului
2011, în trei uzine situate în Tailanda, Argentina şi Africa de
Sud.

Noul Ford Ranger va ajunge in Europa in cursul anului 2012

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide