Noul Ford F150, în premieră la Detroit 2014
Cei de la Ford putem spune că au dominat Detroit 2014: pe lângă noua generaţie a sportivei Ford Mustang, marca ovalului albastru i-a făcut mândri pe americanii amatori de pick-up-uri, prin total noul Ford F150.
Ce ziceţi de farurile mele cu LED şi de caroseria din aluminiu?
Un model care nu e altceva decât transpunerea în producţia de serie a conceptului Atlas, de acum un an, concept care a primit aplauze la scenă deschisă, dar care era greu de crezut că va ajunge aproape neschimbat pe şosele.
Ei bine, iată că noul Ford F150 rămâne fidel formei conceptului, de pachiderm pătrăţos, dar cu multe influenţe high-tech. Şi, cel mai important, este mai uşor decât predecesorul său cu peste 300 kg, ceea ce îl face în primul rând mai economic.
Sorry, rednecks, nu mai avem big-block V8 de 6,2 litri. Dar ce ziceţi de economicul 2,7 EcoBoost?…
Reducerea masei se datorează în primul rând realizării caroseriei dintr-un aliaj de aluminiu rezistent, în timp ce oţelul folosit pentru cadrul separat are o rezistenţă crescută cu 77%. Trecând peste cifre, e clar că noul Ford F150 e mult mai bine pregătit pentru utilizare de tip heavy-duty.
Unii americani vor regreta dispariţia din gama de motoare a marelui V8 de 6,2 litri, înlocuit de un mult mai eficient V6 EcoBoost, de 3,5 litri. Totuşi, pentru a nu-i pierde pe clienţii pretenţioşi, cel mai mare motor rămâne un V8 de 5,0 litri.
Nici nu ştiţi câte surprize am pentru fanii mei! Sunt o adevărată cutiuţă ladă cu surprize
Însă propulsorul pe care se bazează cei de la Ford este noul EcoBoost de 2,7 litri, cu un consum mult mai redus graţie sistemului Auto Start-Stop sau sistemului Active Grille Shutters (închiderea automată a fantelor din grila radiatorului).
Un alt domeniu în care Ford F150 marchează o evoluţie consistentă este pleiada de sisteme electronice de asistenţă a şoferului. Pe lângă deja cunoscutele Adaptive Cruise Control (pilot automat adaptiv), Lane-Keeping System (păstrarea automată a benzii) sau Blind Spot Information System (asistenţa în unghiul mort), F150 plusează cu sistemul Curve Control (frânarea diferenţiată a roţilor în curbele rapide) sau centurile spate gonflabile.
Ne plictisim dacă începem să enumerăm câte sisteme electronice are noul F150. Enterprise pick-up, gen?
În ce priveşte domeniul infotainment, F150 beneficiază de un nou display tactil de 8 inci, precum şi de sistemul SYNC cu MyFord Touch sau de sistemul de camere la 360 de grade (pentru o imagine de tip Bird-eye View). La care se mai adaugă sisteme de control a remorcii sau diverse accesorii integrate pentru uşurinţa încărcării obiectelor voluminoase în benă.
Noul F150 urmează să fie pus în vânzare în SUA doar spre finalul lui 2014, nefiind clar dacă urmează să fie disponbil şi pe alte pieţe, precum Ford Mustang.
Sorry, guys, nu ştiu cât costă noul F150, eu doar fac poze cu maşina…