Noul Caddilac CTS vrea să ”muşte” din segmentul premium de clasă mare
Cadillac este un nume premium cunoscut nu doar în SUA, ci şi în Europa, unde, deşi nu putem spune că poate rivaliza ca vânzări cu nume grele teutone, reuşeşte să facă o figură suficient de bună, reprezentând un vector de imagine important pentru General Motors.
În SUA, însă, orgoliile americanilor au fost atacate cam mult până acum, atât de nume europene, cât şi de brandurile premium japoneze. Cum clasa mare este extrem de importantă pentru un producător premium, devenea clar că noul Cadillac CTS trebuia să fie cu mult mai bun decât precedentele două generaţii.
Noul model, inaugurat oficial la Salonul Auto New York 2013, este o propunere foarte coerentă, reuşind să combine stilul clasic pe care îl aşteaptă clienţii mai conservatori cu o tuşă de sportivitate suficient de pregnantă, inspirată de mai micul Caddy ATS.
Faţă de precedentul CTS, noul model este mai lung cu 13 cm, ajungând acum la 4,97 metri, în timp ce ampatamentul e mai mare cu 3 cm, CTS fiind una dintre cele mai generoase berline de clasă mare pentru pasagerii din spate.
Totuşi, chiar dacă are aproape 5 metri lungime şi un stil mai sobru, noul Cadillac CTS reuşeşte să nu pară masiv, ba chiar pare destul de dinamic, contribuţia cea mai importantă venind din partea designului părţii frontale, grila continuând în mod reuşit ”V”-ul capotei, iar luminile de poziţie cu LED-uri flanchează în mod fericit botul agresiv-executive.
Interiorul este dominat în primul rând de o puternică notă high-tech, consola beneficiind de un display tactil de 12,3 inch, în timp ce materialele sunt de top, variind de la ornamente din fibră de carbon sau aluminiu şi inserţii din lemn până la piele pentru scaune, portiere sau bord.
Noul Cadillac CTS este mult mai uşor decât precedenta generaţie, portierele fiind realizate din aluminiu, în timp ce suspensia este controlată electronic, fiind vorba de sistemul Magnetic Ride Control. De asemenea, noul CTS vine echipat cu o pleiadă de sisteme de asistenţă foarte moderne.
Ca motorizări, în SUA noul Cadillac CTS este oferit cu trei propulsoare pe benzină potente. Motorul de bază este un turbo de 2,0 litri de 276 CP şi cu un cuplu motor de 400 Nm (similar cu cel de pe Astra OPC), după care urmează un V6 de 3,6 litri, aspirat, care dezvoltă 325 CP şi un cuplu maxim de 373 Nm.
Varianta de top, denumită CTS Vsport, beneficiază de un V6 tot de 3,6 litri, dar care, datorită celor două turbocompresoare, duce puterea maximă la 426 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 583 Nm.
Pe această variantă sunt standard tracţiunea integrală (opţională pentru celelalte) şi cutia de viteze automată cu 8 trepte (doar cu 6 trepte la celelalte motorizări). În plus, CTS Vsport beneficiază de diferenţial electronic cu alunecare limitată, sistem de frânare Brembo şi un program ”Track Mode”, pentru cei care vor să conducă la limită.