Intrarea pe scena auto a micului fabricant BYD a fost una surprinzătoare, deoarece, în scurt timp, modelul BYD F3 (bazat pe precedenta generaţie Toyota Corolla) a devenit unul dintre cele mai bine vândute de pe piaţa chinezească – în 2009 au fost vândute aproape 300.000 de exemplare, excelent chiar şi pentru China.
Acum a venit rândul celei de-a doua generaţii să fie lansată pe piaţă, o generaţie care ar putea fi acuzată că plagiază actuala Toyota Corolla, BYD F3 Plus fiind particularizată la nivelul părţii frontale şi a stopurilor.
Pentru un sedan compact, BYD F3 Plus arată foarte echilibrat, chinezii renunţând la orice artificiu din sfera kitsch-ului, deşi unii ar putea comenta că maşina are cam multe ornamente cromate.
Interiorul este complet diferit faţă de ce ştim de la Toyota, bordul fiind foarte modern şi promiţând o ergonomie mai mult decât decentă. Portbagajul are doar 460 de litri, iar spaţiul interior se anunţă în limitele clasei, însă BYD F3 Plus atrage atenţia cu nişte dotări ultimul răcnet:
Pe lângă care BYD F3 Plus mai propune o serie de opţiuni numeroase, pe care, cel puţin în Europa, suntem obişnuiţi să le găsim pe maşini dintr-o clasă superioară: de la tapiţerie din piele şi scaune electrice până la climatizare automată bi-zonă sau frână de parcare automată. La nivelul securităţii, BYD F3 Plus beneficiză de ESP şi 6 airbaguri standard.
Ca motorizări, BYD F3 Plus se bazează pe serviciile unui propulsor pe benzină de 1,5 litri, declinat în 3 versiuni:
Din 2013, noul BYD F3 Plus va intra în producţie şi la uzina partenerului din Rusia, TaGaz, urmând ca noul maşină chinezească să ajungă şi pe unele pieţe din Europa de Est. Dacă va ajunge şi în România, încă nu ştim, dar asta ar însemna încă un rival pentru viitoarea Dacia Sedan.