Noul Audi TT, a treia generaţie – info şi poze Audi TT
Iată primele imagini oficiale cu noul Audi TT, care ne arată o maşină bine închegată, cu linii simple şi perfect germane, dar poate cu prea puţină cutezanţă, într-o epocă în care designul este din ce în ce mai îndrăzneţ.
Asta nu înseamnă că maşina nu arată bine. Dimpotrivă, are o formă clasică, pură, perenă
Elemente ale celei de-a treia generaţii Audi TT au fost deja arătate marelui public în 2012, la Consumer Electronics Show, unde cei interesaţi au avut ocazia să admire interiorul noului TT, precum şi unele dintre gadgeturile pe care acesta le va propune.
Serios, e noul TT? Pare o evoluţie uşoară a actualului… nu e un facelift, sigur?
Primul lucru care ar putea surprinde, mai ales dacă ne raportăm la conceptul Audi Sport quattro, de la Salonul Auto Frankfurt 2013, este forma noului Audi TT – pentru că este similară cu a vechicului TT, ceea ce înseamnă că nemţii mizează pe o evoluţie a acestui model, nu pe o schimbare revoluţionară a aspectului.
Cele două evacuări rotunde, în nota tipică a lui TT
Pe de altă parte, stopurile şi farurile cu matrice LED (opţionale) vin cu o notă mai pregnantă de high-tech, pe măsura interiorului gadget-sportiv, iar cunoscătorii vor remarca mutarea logo-ului cu patru cercuri, de pe grilă pe capotă.
În privinţa dimensiunilor, maşina a rămas la fel – avem însă o creştere a ampatamentului cu 37 mm, până la valoarea de 2.505 mm, roţile fiind împinse şi mai mult spre extremităţile maşinii. Dacă partea frontală e marcată de grila supradimensionată, spatele are şi o funcţie aerodinamică interesantă – la viteze de peste 120 km/h, eleronul se ridică pentru a oferi o apăsare suplimentară pe puntea spate. Tot aici remarcăm cele două evacuări rotunde de pe modelul TT coupe, sau cele patru evacuări ovale de pe TTS.
Versiunea TTS arată pusă pe fapte rele!
Inginerii germani i-au îmbunătăţit şi structura caroseriei, compusă din oţeluri de înaltă şi foarte înaltă rezistenţă, precum şi din aluminiu extrudat, fapt care asigură o rigiditate formidabilă, dar şi o greutate redusă a întregului ansamblu – versiunea echipată cu motorul 2.0 TFSI cântăreşte doar 1.230 de kg, fiind mai uşoară cu 50 de kg decât precedenta versiune!
Cât de compact este noul TT se poate remarca mai ales de sus
Interiorul este dominat de linii simple, dar şi de materiale de bună calitate. Dacă la exterior clienţii pot opta pentru 11 nuanţe de culoare, la interior sunt disponibile trei tipuri de culori, însă combinaţiile şi personalizările disponibile sunt foarte numeroase. Cele mai interesante lucruri privitoare la interior ţin de gadgeturile high-tech, sistemul de navigaţie fiind revizuit complet, iar interfaţa MMI fiind adusă la zi. În faţa şoferului tronează un ecran de 12.3 inci cu procesor grafic Tegra 30 de la NVIDIA, cu o rezoluţie de 1,440 x 540 pixeli. În fine, deşi e o maşină compactă, portbagajul de 305 litri (mai mare cu 13 litri decât pe modelul precedent), e suficient pentru o utilizare zilnică.
Interior high-tech, remarcaţi dispariţia ecranului de pe consola centrală. Cum rămâne cu pasagerul?!
Despre motorizări, citiţi în pagina următoare.