Audi oferă noile TT şi TTS cu trei motorizări în patru cilindri, toate turbo şi cu injecţie directă de carburant. Avem, aşadar, un motor 2.0 TDI de 184 CP, care oferă un cuplu maxim de 380 Nm şi o accelerare de la 0-100 km/h în doar 7.2 secunde, pentru o viteză maximă de 235 Km/h. Cu toate acestea, consumul mediu anunţat este de doar 4.2 litri/100km, iar emisiile, de 110 g/km! Este un motor Euro 6.
Sub capacul benzinarelor tropăie între 230 şi 310 CP
Motorul 2.0 TFSI este disponibil în două variante de putere: 230 CP pentru TT, şi 310 CP pentru TTS. Cel de 230 CP oferă un cuplu maxim de 370 Nm, disponibil integral între 1.600 şi 4.300 rpm şi oferind acceleraţii foarte rapide – 6.0 secunde pentru 0-100 km/h, viteză maximă 250 km/h. Pe versiunea cu transmisie automată S tronic în şase trepte şi quattro, acceleraţia de la 0-100km/h se efectuează în doar 5.3 secunde, iar consumul mediu este de 6.8 litri/100km. Şoferul poate folosi pe acest model şi padelele din spatele volanului pentru a schimba treptele de viteză.
Preferată de mulţi, transmisia manuală are un concurent puternic în S tronic, care e mult mai rapid
Cea mai rapidă versiune este modelul TTS, dotată cu motorul de 310 CP. Acesta produce un cuplu maxim de 380 Nm, disponibil integral între 1.800 şi 5.700 rpm, ceea ce-i permite să accelereze uniform pe o plajă foarte mare de turaţii. Asta se traduce într-un sprint de la 0-100 km/h în doar 4.7 secunde (viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h), dar şi în reprize de acceleraţii rapide la viteze mari. Flapsuri controlabile situate în sistemul de evacuare modulează sunetul sport, ne spun inginerii Audi, rămâne de văzut cât de glorios sună această versiune. Pe TTS, transmisia manuală este disponibilă în mod standard, dar se poate opta pentru S tronic, care oferă şi launch control, pentru plecări fulminante de pe loc.
Lansate cu mare fast la Geneva, noile TT şi TTS promit să farmece încă multe inimi
Pe scurt, noul Audi TT 2014 este mai sportiv, mai uşor, mai high-tech şi mai rafinat decât precedentul model, fiind, în buna tradiţie Audi, o evoluţie care să nu sperie clienţii fideli, dar care să îi asigure, cel puţin pentru o vreme, supremaţia în segment.