Noul Audi R8: informaţii şi imagini oficiale cu noua generaţie
După şapte ani de la lansarea primei generaţii, a venit vremea pentru un nou Audi R8. Şi iată-l aici, în toată splendoarea sa, pregătit pentru premiera mondială de la Salonul Auto Geneva 2015.
Sigur, nu este o surpriză foarte mare, având în vedere că ştiam deja cum va arăta (cel puţin în partea din faţă), însă acum avem detalii şi poze oficiale, pe care ţi le oferim şi ţie în continuare.
Fără să lungim prea mult vorba, o să îţi spunem esenţialul la început: noul Audi R8 a primit un propulsor V10 de 5,2 litri aspirat natural care e disponibil în două variante de putere – 540 CP în cazul versiunii standard şi 610 CP în versiunea R8 V10 plus. În cazul în care te întrebai, aceşti 610 CP fac din noul supercar german cel mai puternic şi rapid model de serie Audi din istorie.
Puterea merge către toate roţile prin intermediul unui nou sistem de tracţiune integrală quattro, care poate să trimită până la 100% din cuplul motor fie către puntea din faţă, fie către puntea din spate. În condiţii normale, motorul trimite tot ce are mai bun exclusiv către puntea din spate (cu diferenţial blocabil mecanic), sistemul electronic de tracţiune trimiţând, doar dacă este nevoie, cuplu şi putere către roţile din faţă prin intermediul unui nou ambreiaj electrohidraulic multidisc, care înlocuieşte vâscocuplajul prezent pe generaţia precedentă.
Între motor şi roţi stă o cutie de viteze automată S tronic cu şapte trepte care are trei moduri de funcţionare în mod automat şi unul pentru schimbarea manuală a vitezelor, precum şi o funcţie launch control.
În cazul motorului „slab”, cuplul maxim de 540 Nm e disponibil la 6.500 rpm, iar sprintul de la zero până la 100 km/h e făcut în 3,5 secunde, în vreme ce viteza maximă este de 323 km/h. Totodată, Audi R8 V10 Plus are un cuplu maxim de 560 Nm (tot la 6.500 rpm) şi accelerează în doar 3,2 secunde de la zero până la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 330 km/h.
Potrivit informaţiilor oficiale, propulsorul de 5,2 litri beneficiază de un sistem suplimentar de injecţie indirectă, pe lângă cel de injecţie directă, care ajută la micşorarea consumului de carburant şi la creşterea puterii. În acelaşi timp, motorul are inclus sistemul Cylinder on Demand (COD), care poate dezactiva cinci din cei zece cilindri atunci când nu e nevoie de ei.
Şasiul noului R8 foloseşte deja binecunoscuta tehnologie Audi Space Frame (ASF), doar că acum s-a folosit plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi mai mult aluminiu, astfel că întreaga maşină cântăreşte 1,555 kg, ceea ce duce la un raport greutate/putere de 2,55 kg/CP.
În echipare standard, supercarul german primeşte direcţie electromecanică, dar opţional se poate opta pentru un sistem dinamic de direcţie (tot electromecanic), care modifică activ raportul de demultiplicare al direcţiei. Tot opţional se poate comanda şi suspensia activă.
VIDEO: