Primele imagini oficiale cu noul Audi Q7, generaţia 2015, au fost date publicităţii de constructorul german. Din ele, putem remarca faptul că a doua generaţie de Q7 este, cel puţin din punctul de vedere al designului, o evoluţie a vechiului Q7 înspre o maşină cu aspect familial, cu accent pus pe factorul util.
Nu chiar un break, dar ceva ce să nu semene a SUV
Maşina arată mai degrabă a break supraînălţat decât a SUV, ceea ce ne duce cu gândul că principala sa utilizare va fi aceea de a duce copiii în siguranţă la şcoală (piaţa americană în special iubeşte acest gen de maşină). Totuşi, forma mai alungită şi mai puţin masivă îi va permite să fie şi mai distractiv pentru şosea, pentru că maşina pare mai scundă şi mai lată decât precedentul model, chiar dacă lucrurile nu stau, de fapt, aşa.
Farurile şi stopurile sunt cu tehnologie LED sau xenon, după caz. Stopurile includ semnalizatoare dinamice
Dimensiunile au rămas impresionante: 5.05 metri lungime, 1.97 metri lăţime şi 1.74 metri înălţime – o maşină puţin mai scurtă (-37 mm) şi mai îngustă (-15 mm) decât predecesorul său, dar în continuare una dintre cele mai mari din Europa. Ampatamentul are acum 2.99 metri, cu 3 mm mai puţin, însă spaţiul interior a crescut datorită în special noilor materiale folosite pentru caroserie şi scaune. Avem un spaţiu suplimentar de 21 de mm între primul şi al doilea rând de scaune, precum şi un spaţiu pentru cap crescut cu 41 de milimetri în faţă şi 23 de milimetri pentru al doilea şi al treilea rând de scaune.
Noul Audi Q7, motorizări
Noul Audi Q7 stă pe o platformă nouă, numită MLB Evo, care îi permite să fie cu circa 325 de kg mai uşor decât precedenta generaţie la motorizări şi echipări similare (1995 kg pentru diesel, 1970 kg pentru benzinar), în special datorită folosirii extensive a aluminiului. De asemenea, per total, motorizările sunt cu 26% mai economice (28% la TFSI şi 23% la TDI). A fost îmbunătăţit şi coeficientul aerodinamic cd, care are acum o valoare de doar 0.32, fără îndoială datorită formei mai fluide a maşinii.
Partea frontală renunţă la rotunjimi, pentru un aspect ultramodern, chiar dacă poate prea serios
Ca motorizări avem pentru început două propulsoare V6: 3.0 TDI de 272 CP şi 3.0 TFSI de 333 CP (prind suta în 6.3, respectiv 6.1 secunde), ambele Euro 6. Motorul turbodiesel produce un cuplu maxim de 600 Nm şi prinde o viteză maximă de 234 km/h, la un consum mediu de doar 5.7 litri/100 km şi emisii de CO2 de doar 149 g/km. Benzinarul dezvoltă un cuplu maxim de 440 Nm şi atinge o viteză maximă de 250 km/h, la un consum mediu de 7.7 litri/100 km şi emisii de 179 g/km.
Va mai urma o a doua variantă de 3.0 litri TDI care dezvoltă 218 CP şi 500 Nm, cu emisii şi consum mai mici, dar şi o versiune e-tron quattro, care va fi primul hibrid plug-in ce va combina un motor diesel în şase cilindri cu un motor electric şi tracţiune integrală. Audi Q7 e-tron consumă doar 1.7 litri de motorină la 100 de km şi emite doar 50 de grame de CO2 pe kilometru. Autonomia sa electrică este de 56 de kilometri, iar autonomia totală a maşinii trece bine de 1.000 de km cu un singur plin de carburant.
Cilindree mai mică, putere suficient de mare. Cam asta e reţeta succesului noii generaţii
Motorul 3.0 TDi din Q7 e-tron produce 258 CP (190 kW), în timp ce motorul electric, integrat în tiptronicul cu opt trepte de viteză, dezvoltă 94 kW. Puterea totală a maşinii este de 373 CP, cu un cuplu maxim uriaş, de 700 Nm. Datorită acestui lucru, Q7 e-tron accelerează de la 0-100 km/h în doar 6 secunde, iar în mod complet electric, de la 0-60 km/h în 6.1 secunde. Viteza maximă este de 225 km/h. De asemenea, Q7 PHEV este primul hibrid plug-in din lume care utilizează o pompă de căldură, ceea ce minimizează necesarul de energie pentru încălzire şi aer condiţionat, fără a compromite confortul pasagerilor.
Noul Audi Q7, interior
Schimbările majore au avut loc la interior, acolo unde noul Q7 este adus la zi în tot ceea ce priveşte designul şi tehnologia – ecranul digital central este poziţionat acum acolo unde trebuie, şi anume peste bord, iar nu pe consola centrală, pentru a-i permite şoferului să nu-şi ia ochii de la drum când caută informaţiile de navigaţie, iar indicatoarele de bord sunt de fapt afişate pe un ecran digital aflat în spatele volanului (Audi virtual cockpit, cu ecran de 12.3 inci diagonală). În opţiune, şoferul poate comanda un head-up display, cu afişare pe parbriz.
Noul Audi Q7 are cele mai multe sisteme de siguranţă de pe o maşină din segmentul său, ne spune Audi
Remarcăm şi faptul că Audi Q7 preia noul design al grupului VAG, şi anume gurile de ventilaţie întinse pe întreaga lungime a bordului, precum şi dispunerea butoanelor pe volan. Iluminarea de la interior se face în mod exclusiv prin LED-uri, iar în pachetul de top, şoferul poate selecta dintre mai multe culori ambientale.
Clienţii pot opta între şapte culori pentru interior, iar bordul este bi-tonal, partea de jos fiind personalizabilă. Evident, avem o gamă largă de tapiţerii din material textil, Alcantara sau piele, precum şi de inserţii de aluminiu sau lemn pe bord şi pe consola centrală, pentru orice gusturi. Cei de la Audi ne spun că materialele sunt mai bune decât pe generaţia precedentă, rămâne să şi testăm acest lucru.
Spaţiu şi mai mare pentru pasagerii din faţă, cu un bord bicolor care place vederii
Spaţiul interior este mai generos, după cum am scris mai sus, iar rândul al doilea de scaune poate culisa longitudinal 110 mm, cu 10 mm mai mult decât la precedenta generaţie. Toate scaunele se rabatează pentru a realiza o platformă complet plană de încărcare pentru obiecte de mari dimensiuni – dacă portbagajul are 295 de litri cu toate cele şapte scaune ocupate, el se măreşte la 770 litri cu al treilea rând de scaune rabatat, iar în cazul versiunii de cinci scaune, la 890 de litri în standard şi la 2.075 de litri cu al doilea rând de scaune rabatat. Hayonul acţionat electric este echipare standard şi se deschide, în opţiune, la trecerea unui picior pe sub spatele maşinii, pentru cei care vin cu braţele încărcate.
Spaţiu generos pentru al doilea rând de scaune
Printre inovaţii, amintim şi scaunele cu 18 reglaje separate şi 5 programe de masaj, fiecare cu 5 niveluri de intensitate, aerul condiţionat în patru zone (două zone în standard) şi filtrare de particule, dar şi noua consolă MMI cu touchpad extins şi funcţii multimedia avansate, cu acţionare şi prin voice control. Evident, şi sistemele de sunet au primit o atenţie specială, de la calitatea obişnuită pentru sistemul Bose standard, la cel mai puternic dintre ele, opţionalul Bang & Olufsen, care include 23 de boxe, inclusiv subwoofere, cu o putere totală de 1,920 W.
Cine ţine morţiş poate comanda şi cele două tablete Audi cu procesor Tegra 4 încorporat, 32 GB memorie şi Android, cu aplicaţii speciale care pot comanda funcţiile de navigaţie şi multimedia ale maşinii. În fine, opţionalul MMI include internet cu conexiune LTE, radio Aupeo! şi aplicaţii speciale pentru Android 5.0 şi iOS 7.1. Hărţile navigaţiei sunt actualizate des printr-o simplă comandă de update a şoferului.
Noul Audi Q7, sisteme de siguranţă
Clienţii primesc în standard sistemul de asistenţă la parcare, sistemul de cruise control cu limitator de viteză, avertizare cu privire la oboseală şi sistemul Audi pre sense city. Acesta din urmă avertizează la viteze specifice oraşului atunci când o coliziune cu o altă maşină sau cu un pieton este considerată iminentă. La nevoie, acesta preia controlul şi frânează pentru a încetini sau opri maşina, astfel încât să prevină impactul sau să îi diminueze efectele, fără ca maşina să intre în derapaj sau în coliziuni suplimentare.
Pachetul „Parking” include camera cu câmp larg de vedere, precum şi sistemul de asistenţă la parcare, care parchează autonom maşina cu spatele atât lateral cât şi perpendicular, şoferul controlând doar frâna şi acceleraţia. Pachetul ”City” include avertizare cu privire la maşinile sau pietonii care vin din lateralul maşinii atunci când ieşi cu spatele dintr-un loc de parcare, dar şi un sistem nou, care avertizează pasagerii atunci când vor să deschidă uşile iar din spate vine altă maşină sau un biciclist.
Niciun cuvinţel despre capacităţile off-road în comunicatul Audi. Despre ele, altă dată
În fine, în funcţie de opţiuni avem sistem de avertizare la părăsirea involuntară a benzii de circulaţie, cruise control adaptiv cu funcţie de asistenţă în ambuteiaje (maşina se mişcă singură urmând maşinile din faţă la viteze mici (
Mai avem, tot în opţiune, sistem night assist, care îţi permite să vezi pietonii şi animalele de pe lateralele drumului chiar şi când e beznă afară, dar şi un predictive efficiency assistant, care poate sfătui şoferul când e cazul să reducă viteza (bazat pe navigaţia GPS), dar care şi adaptează viteza preselectată pentru pilotul automat la limitele de viteză întâlnite pe drum, schimbând la nevoie şi treptele de viteză, precum şi modul de răspuns al transmisiei automate.
Mai urmează să fie implementate alte două sisteme: avoidance assistant, care ajută şoferul să evite obstacolele apărute în faţa sa, precum şi turning assistant, care asistă şoferul la virajele la viteză mică în intersecţii, pentru a evita coliziunile cu maşinile care vin din sens opus.
Per total, şi noul Audi Q7 devine o maşină semi-autonomă, cel puţin în versiunile sale de top, care vor trece binişor de 100.000 de euro. Vorbim totuşi de o maşină mai rapidă, mai economică, mai uşoară, mai agilă şi mai bine dotată, semn că Audi a înţeles foarte bine ce se aşteaptă de la un SUV în 2015.
Noul Audi Q7 va fi lansat în ianuarie 2015 la salonul auto de la Detroit, iar preţurile în România ar trebui să înceapă de la circa 60.000 de euro. Vom reveni cu amănunte referitoare la cât costă noul Audi Q7 atunci când vor fi făcute publice.
VIDEO: