Noua Skoda Fabia: informaţii şi imagini oficiale cu Skoda Fabia 3. UPDATE
Noua generaţie Skoda Fabia a fost dezvăluită oficial de firma auto cu sediul în Cehia, după ce am fost ademeniţi cu o schiţă şi câteva imagini teaser. Cea de-a treia generaţie Skoda Fabia va debuta în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2014 şi va înlocui actualul model, care se află pe piaţă de şapte ani.
Noua Fabia este mai lată şi mai joasă decât modelul pe care îl înlocuieşte, ceea ce ar trebui să se traducă printr-un spaţiu interior îmbunătăţit, dar şi printr-o stabilitate crescută pe şosea.
Cu noua Fabia, Skoda a reuşit să ne bage pe toţi în ceaţă – o fi Fabia, o fi Rapid Spaceback?
Jozef Kabaň, şeful departamentului de design de la Skoda, spune că a venit momentul ca marca auto din Cehia să creeze o legătură mai strânsă între caracterul practic şi designul emoţional. „Cu toate că are un design mai dinamic, am mărit spaţiul interior în câteva arii importante. Portbagajul este mai mare şi are acum cea mai mare capacitate din clasă, iar interiorul este mai lat şi mai lung”, a declarat Kabaň în primul comunicat despre noua generaţie Skoda Fabia.
Cehii promit că Fabia 3 va fi mai sportivă ca până acum
Potrivit celor mai noi informaţii publicate de producătorul ceh, noua Fabia are un portbagaj de 330 de litri – cu 15 litri mai mare decât la precedenta generaţie – care poate fi mărit până la 1.150 de litri dacă bancheta din spate este rabatată. Totodată, deşi lungimea maşinii s-a micşorat cu 8 mm faţă de modelul pe care în înlocuieşte, interiorul oferă acum mai mult loc pentru coate atât în faţă, cât şi în spate.
Cât despre spaţiile de depozitare, torpedoul este suficient de încăpător pentru o sticlă de un litru, în vreme ce uşile din spate au loc pentru câte o sticlă de 0,5 litri fiecare. În total, subcompacta cehă are acum şapte spaţii pentru sticle cu băuturi – două în uşile din faţă, două pe consola centrală, două în uşile din spate şi unul în torpedo.
O planşă de bord minimalistă, care nu se desprinde prea tare de designul celorlalte modele ale grupului Volkswagen
La capitolul tehnologie, noua Fabia este primul model Skoda care primeşte sistemul MirrorLink. Pe scurt, această tehnologie îi permite şoferului să vadă pe ecranul sistemului multimedia al maşinii aceleaşi informaţii pe care le-ar vedea pe ecranul telefonului mobil. Smartphone-ul trebuie conectat printr-un cablu USB, iar aplicaţiile compatibile vor afişa informaţiile pe ecranul maşinii la fel cum le-ar afişa pe ecranul telefonului.
O altă noutate este sistemul SmartGate, care le va permite şoferilor să transfere wireless către telefonul personal diferite informaţii despre călătoria pe care tocmai au făcut-o, precum viteza media şi consumul obţinut.
Gama de motorizări include patru propulsoare pe benzină şi trei diesel, cu puteri cuprinse între 60 CP şi 110 CP. Toate respectă normele de poluare Euro 6, au sistem start-stop şi sistem de recuperare a energiei din frânare. Cel mai economic motor va fi disponibil din 2015 – un diesel de 1,4 litri TDI care produce 75 CP şi are un consum mediu teoretic de 3,1 l/100 km. Cât despre cutii de viteze, Skoda va oferi atât cutii manuale, cât şi cutii automate DSG.
Citeşte şi: Impresii despre noua Skoda Fabia de la Salonul Auto Paris 2014
Acest articol a fost actualizat şi include acum cele mai noi informaţii furnizate de Skoda despre noua Fabia.
Tu ce spui: arată bine noua Skoda Fabia?