Noua Mazda6, prezentată oficial la Salonul Auto Moscova 2012
Prefigurată de conceptul Mazda Takeri, noua generaţie Mazda6 anunţa o mică revoluţie în segmentul berlinelor de clasă medie, atât din punct de vedere al designului, cât, mai ales, ca pachet tehnologic.
Iată că premiera mondială a noii generaţii Mazda6 nu are loc la Salonul Auto Paris 2012, ci la Salonul Auto Moscova 2012, un salon care, până acum, era mult sub aşteptări, dar care promite să devină mult mai tentant pentru producători, pe fondul evoluţiei bune a pieţei auto din Rusia.
Faţă de conceptul Takeri, noua Mazda6 renunţă la unele detalii, dar, per ansamblu, păstrează stilul foarte fluid al conceptului, partea frontală inspirând multă forţă, iar spatele mizând pe eleganţă. Ca aspect general, noua Mazda6 le este dedicată pasionaţilor de ”feline” pe 4 roţi, diferenţiindu-se foarte clar de stilul german, cu multe muchii.
Mazda6 este o maşină cu dimensiuni generoase: lungime de 4,86 metri, lăţime de 1,84 metri şi înălţime de 1,45 metri – practic, raportul între lungime şi înălţime este principalul responsabil de dinamismul pe care îl respiră maşina, curburile şi muchiile evidente adăugând o tuşă serioasă de nervozitate, mai ales dacă maşina beneficiază de roţile cu jante de 19 inch (standard are jante de 17 inch).
Interiorul noii Mazda6 continuă principiul simplităţii elegante a precedentei generaţii, accentul fiind pus pe calitate şi ergonomie. Fanii mărcii vor remarca fără probleme că şoferul rămâne în centrul atenţiei, cu indicatoare de bord clasice, un volan sportiv cu 3 braţe şi un cockpit relativ aerisit.
Ca stil, s-ar putea spune că interiorul mizează cam mult pe clasic, în contradicţie evidentă cu exteriorul felin, dar e destul de clar că designerii au dorit crearea unei ambianţe sport-business. Sau business-sport.
Ampatamentul de 2,83 metri asigură un spaţiu interior foarte bun pentru pasageri, indiferent că vorbim de cei din faţă sau de cei din spate, doar portbagajul nefiind de natură să impresioneze prin cei 483 de litri oferiţi. Însă Mazda6 nu-şi propune să sensibilizeze clientela amatoare de mult spirit practic, pentru că îi vizează pe adepţii ”gentleman driver”.
Ceea ce înseamnă utilizarea tehnologiilor SKYACTIV în multe domenii, de la motoare până la şasiu şi caroserie. Caroseria este mai rigidă cu 30%, dar e şi mai uşoară, masa proprie minimă fiind de 1.340 kg. De asemenea, coeficientul aerodinamic de 0,26 este obţinut şi prin proiectarea atentă a părţii inferioare a maşinii, pentru direcţionarea cât mai eficientă a fluxului de aer pe sub podea.
Inginerii Mazda promit un nivel al manevrabilităţii de top pentru segmentul din care face parte Mazda6 datorită suspensiei multilink faţă şi spate, în timp ce direcţia, chiar dacă are servoasistare electrică, va oferi un feedback foarte bun.
Noua Mazda6 se laudă şi cu sistemul inovator i-Eloop – practic, un sistem de recuperare a energiei la frânare, care utilizează un capacitor special dezvoltat, astfel încât sistemul este, per ansamblu, mult mai redus în dimensiuni, având şi o eficienţă mai mare decât sistemele convenţionale, cu baterii. Sistemul i-Eloop e dotare standard pe motorul de 2,5 litri.
La nivelul propulsoarelor, pentru piaţa din Rusia sunt oferite două motoare pe benzină cu 4 cilindri şi injecţie directă: un 2,0 litri de 150 CP şi 210 Nm, respectiv un 2,5 litri de 192 CP şi 256 Nm. La nivelul transmisiei, se poate alege între o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată, tot cu 6 trepte, în timp ce sistemul i-stop, de oprire/pornire automată a motorului, este standard pe ambele motoare.
În privinţa versiunii Mazda6 pentru restul Europei, trebuie să aşteptăm Salonul Auto Paris 2012, unde noua generaţie va fi prezentată atât ca berlină, cât şi ca break. La nivelul motorizărilor, este de aşteptat să fie oferită şi o versiune diesel – dar mai multe detalii despre specificaţii şi preţuri vom avea în toamnă, la salonul parizian.
http://cache.tare.ro/503dd259cea2d/videoplayer.swf?key=e55a7aab6cbb1f834d4ebc2c5f27ddf9
Noua Mazda6 de pe tare.ro