„În
abordarea dezvoltării noii Mazda5 ne-am orientat
spre crearea unui nou C-MAV (Compact Multi Activity
Vehicle) care să combine orientările actuale privind
performanţele de mediu cu o nouă expresie a designului elegant”, a
declarat Hideki Matsuoka, Manager de Program Mazda5. Fiind uşor
răutăcios pot spune că s-a mai inventat o nişă în acest univers
auto, chiar dacă
Mazda5 este la a doua generaţie.
Noul model dezvoltă în continuare funcţionalitatea apreciată a
Mazda5 – cu uşile din spate glisante şi sistemul Karakuri
pentru cele 7 locuri – dar totul îmbrăcat într-un design
pe cât de atractiv, pe atât de unic în segment. Designul, ce
foloseşte elementele „limbajului” de design Mazda „Nagare
Flow”, este foarte practic şi contribuie la reducerea
consumului datorită coeficientului de rezistenţă la înaintare
scăzut.
Noua Mazda5 este echipată cu noul motor de 2.0l DISI pe
benzină, echipat cu sistemul i-STOP,
regăsit şi pe Mazda3, şi o cutie manuală cu 6 trepte dar cu o
etajare specifică destinaţiei modelului. Au fost operate modificări
minore asupra propulsorului pentru a obţine o curbă de putere şi
cuplu cât mai lineară pentru un confort crescut în utilizare.
De asemenea este unul dintre cele mai economice şi curate C-MAV
de pe piaţă, reuşind să obţină reducerea cu aproximativ 15%
a emisiilor de CO2, comparativ cu motorul de 2.0l pe care
îl înlocuieşte. Gama de motorizări mai include şi un motor pe
benzină de 1.8l echipat de asemenea cu o cutie manuală cu 6 trepte.
Noua Mazda5 este disponibilă spre vânzare în Europa din toamna
anului 2010.