Se pare că
schiţele-teasing cu Mazda BT-50 nu au fost aşa departe de
realitate cum ne-am fi aşteptat, noua generaţie a pick-up-ului
japonezilor venind cu un stil foarte proaspăt şi
autointitulându-se ALV: adică „Active Lifestyle
Vehicle”. Deci nu un simplu pick-up.
Dacă
actuala generaţie nu poate ascunde, în ciuda faceliftului de
acum 2 ani, că e un pick-up mai mult utilitar decât lifestyle, noua
generaţie vrea să schimbe această percepţie, în primul rând
printr-un design cu multe linii curbe, specifice actualei
game de berline Mazda.
Deşi designerii afirmă că Mazda BT-50 are un look de
„bestie sofisticată”, amestecul gabaritului cu o geometrie
simplă, specifică unei utilitare de tip pick-up, cu liniile
rotunjite ale blocurilor optice şi bosajelor roţilor cu siguranţă
va naşte controverse.
Farurile sunt ascuţite, iar grila preia forma
pentagonală deja cunoscută, per total botul maşinii
arătând impunător, puternic şi oarecum elegant – cel puţin
cunoscătorilor mărcii le va aminti de
Mazda CX-7. Interesantă modalitatea în care spoilerul frontal
este decupat, într-un „V” larg, la bază având un ornament cromat.
Cu siguranţă, noua Mazda BT-50 nu va trece neobservată.
În spate, lucrurile sunt ceva mai calme, deşi blocurile optice
preiau ideea sticlei alb-mat, idee folosită şi la Mazda3 sau Mazda6
– din spate, BT-50 are un aspect felin, chiar dacă
bena îţi cam taie brusc imaginaţia şi te face să înţelegi din
secunda a doua că ai în faţă o maşină, până la urmă, utilitară.
În ce priveşte partea laterală a maşinii, nu prea avem surprize,
portierele fiind de mari dimensiuni, la fel şi geamurile. Doar
bosajele roţilor par mult mai mari decât jantele şi dau
impresia că s-ar potrivi mai bine unor roţi de cel puţin
22″.
Interiorul noii generaţii Mazda BT-50, însă, va fi pe gustul
oricui vrea să conducă un automobil modern, fiind departe
de caracterul spartan şi prea îndreptat spre utilitate al unui
pick-up obişnuit.
Şoferul are la dispoziţie un tablou de bord sofisticat,
ceasurile de bord fiind integrate într-un mod demn de un
concept-car. Volanul este, de asemenea, foarte
stilat, fiind mai potrivit unei limuzine decât unei maşini
utilitare.
Consola centrală este pur şi simplu modernă, fiind
aproape burduşită de butoane şi comenzi, cu o împărţire
logică – cel mai probabil, în imagini este prezentată versiunea de
top de echipare. Care beneficiază şi de un ecran în partea
superioară a consolei, ceva cam mic pentru standardele actuale
într-o maşină modernă.
După cum se poate observa din imagini, nivelul calităţii
materialelor şi al finisării este unul foarte bun, în timp
ce scaunele au o conformaţie destul de sportivă , iar spaţiile de
depozitare par suficient de generoase. Per total, am putea spune că
ambianţa interioară combină destul de reuşit impresia de berlină cu
pretenţii şi ergonomia comenzilor.
Urmează ca, o dată cu aducerea maşinii în Europa, să aflăm mai
multe detalii despre motorizări, niveluri de echipare şi date
tehnice.