Noua generaţie Subaru Legacy atacă A4 quattro şi Seria 3 xDrive
Ajuns la a şasea generaţie, noul Subaru Legacy vine cu un aspect exterior mult mai cuminte decât conceptul premergător de la Los Angeles 2013. E, de fapt, continuarea unei caracteristici a modelului japonez, care nu a încercat niciodată să surprindă printr-un design extravagant, rămânând dedicat unui public mai restrâns, relativ conservator.
Made in Japan, dar mai aproape de cerinţele actuale ale americanilor şi europenilor
Noul Legacy joacă în liga berlinelor de clasă medie, având o lungime de 4,8 metri, o lăţime de 1,84 metri şi o înălţime de 1,50 metri. Ampatamentul se cifrează la 2,75 metri (la fel ca la precedentul Legacy), ceea ce e o valoare medie pentru actualul peisaj al clasei medii.
Noul Legacy marchează o evoluţie uşoară şi la capitolul aspect dinamic, inginerii promiţând că plafonul cu o coborâre mai accentuată nu va afecta habitabilitatea în spate. Tot un plus de dinamism se remarcă şi în designul interiorului, stilul fiind mai simplist şi cu o notă high-tech mai accentuată.
Japonezii nu se laudă că ar fi premium. Dar nemţii pot lua lecţii în materie de calitate
Japonezii promit o calitate excelentă a materialelor şi asamblării, după cum ne-au obişnuit până acum, dar şi cu un nivel crescut al siguranţei, datorită noilor sisteme de asistenţă pentru şofer.
Dintre acestea se remarcă sistemul radar perimetral din spate, care oferă funcţie de asistenţă la unghiul mort, dar şi alertă de proximitate la mersul cu spatele (util mai ales la ieşirea dintr-o parcare fără vizibilitate). La care se mai adaugă o evoluţie a sistemului EyeSight (premiat de institutul american pentru siguranţă IIHS).
Symmetrical AWD by Subaru e THE REAL THING. Uitaţi de quattro, xDrive-uri şi alte denumiri de acest fel
Evident, principalul avantaj al lui Subaru Legacy rămâne sistemul de tracţiune integrală Symmetrical All-Wheel Drive, considerat de specialişti cel mai eficient sistem 4×4 din categoria sa. Aşa încât Legacy rămâne o alternativă interesantă pentru cei care vor un Audi A4 quattro sau un BMW Seria 3 xDrive.
Însă, faţă de rivalii germani, Legacy oferă o gamă de motorizări mult mai restrânsă. Pentru piaţa nord-americană, unde va fi vândut mai întâi noul Legacy, sunt oferite două motoare boxer pe benzină, ambele cuplate la o cutie de viteze CVT Lineartronic.
Nu se laudă cu multe motorizări, dar avem încredere în fiabilitatea devenită legendară
În primul caz vorbim de un 2,5 litri de 175 CP, având patru cilindri şi un consum mediu de 30 mpg (circa 9,4 litri/100 km). În al doilea caz avem un 6 cilindri de 3,6 litri şi 256 CP, cu un consum mediu de 23 mpg (12,3 litri/100 km). Pentru piaţa europeană este de aşteptat să fie propus şi un diesel boxer de 2,0 litri, care va oferi un consum mai redus.
Preţurile la care va putea fi cumărat noul Subaru Legacy nu au fost comunicate încă, pe piaţa din SUA urmând a fi pus în vânzare în mod oficial din vara acestui an. Ceea ce înseamnă că nu vom vedea noul Legacy la Geneva 2014, ci, în cel mai bun caz, în toamnă, la Paris 2014.
Ok, şi în Europa când vine? Şi la ce preţuri? Să ştie BMW, Audi şi Mercedes dacă să-şi facă griji