Noua Acura NSX: versiunea de serie, prezentată la Detroit
Aceasta este noua Acura NSX. Iar de data aceasta este vorba despre versiunea finală, de serie, a supercarului american. Şi pentru că sunt sigur că propoziţia precedentă o să-i facă pe unii să sară direct la secţiunea de comentarii, o să spun că a doua generaţie Acura NSX a fost dezvoltată şi se va construi exclusiv în Statele Unite ale Americii, spre deosebire de bătrâna Honda NSX care a luat viaţă în Japonia.
Acum că am lămurit-o cu originile, să trecem la tehnică.
Noua generaţie NSX arată aproape la fel ca prototipul cu acelaşi nume prezentat în 2012, cu menţiunea că varianta de serie este puţin mai lungă şi puţin mai lată. Această decizie a fost luată pentru că sistemele de propulsie şi transmisie aveau nevoie de mai mult spaţiu sub caroserie.
Patru ieşiri pentru evacuare sună bine, nu
Mai exact, avem de-a face cu un sistem hibrid compus dintr-un motor V6 pe benzină, trei motoare electrice şi o cutie de viteze automată cu nouă trepte şi ambreiaj dublu. Sună extraordinar de bine, însă cei de la Acura au fost foarte zgârciţi cu informaţiile, aşa că valorile de putere, sprint şi viteză sunt, deocamdată, nişte mistere.
În schimb, ştim că propulsorul termic e amplasat central spate, iar alături de el stă unul dintre cele trei motoare electrice, care ajută la accelerare, frânare şi schimbarea treptelor, în vreme ce celelalte două motoare electrice au fost puse în faţă, unde pot distribui independent cuplul stânga/dreapta în funcţie de cerinţele şoselei şi ale şoferului.
Această aranjare benzină-electric face din Acura NSX o maşină care are, în esenţă, tracţiune integrală, iar numele ales este Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (sau Sport Hybrid SH-AWD).
Motorul e chiar în spatele scaunelor, ceea ce ar trebui să însemne o experienţă auditivă de neuitat
Podeaua caroseriei este construită din fibră de carbon, iar restul caroseriei e un melanj de aluminiu, oţel ultrarezistent şi alte materiale. Totodată, suspensia este independentă atât în faţă, cât şi în spate, iar elementele componente sunt făcute preponderent din aluminiu.
Interiorul are parte de foarte multă piele – de la scaunele sport şi până la planşa de bord, iar consola centrală – care găzduieşte preţiosul buton de pornire – se prelungeşte până între scaune.
Există patru moduri de condus – Quiet, Sport, Sport+ şi Track. Cu alte cuvinte, nu există un mod Confort, ceea ce spune destul de multe despre înclinaţiile sportive ale noii Acura NSX.
VIDEO: