Nissan Murano facelift 2010
Primul crossover adevărat al
Nissan a suferit modificări foarte interesante de-a lungul
timpului. Un lucru de apreciat la evoluţia lui Murano este că
japonezii nu au aplicat principiul JND (adică schimbări la limita
observabilului) şi de fiecare dată au acţionat cu încredere. Să
luăm cazul acestui facelift, care deşi nu este revoluţionar, este
foarte radical prin spoiler-ul agresiv, care i-ar putea garanta lui
Murano rolul principal în „Tăcerea Mieilor”.
Pe lângă
schimbarea estetică care nu va trece sigur neobservată pe stradă,
acest facelfit înseamnă şi un motor nou dCi de 2.5 litri,
ce dezvoltă 190 CP şi un cuplu de 450 Nm, gata de a fi
servit de la 2.000 rpm. Acest motor vine cuplat cu transmisia
automată cu 6 trepte, echipată cu sistemul Adaptive Shift Control,
care contribuie la un consum mediu mai bun.
Astfel mixtul anunţat este de
6,7 litri la 100 km, iar emisiile de dioxid de carbon se cifrează
la 210 g/km.
Un alt avantaj
al lui Murano este că nu prea face rabat la dotări şi vine echipat
complet, de la jante de 20 inch, hayon electric, camere
laterale şi posterioare, sistem de navigaţie cu ecran tactil de 7
inch, hard disk de 9,3 Gb pentru muzică şi un sistem audio cu 11
incinte BOSE. Pentru a ne putea bucura de atmosfera de
concert din interior, deşi are sub capotă un Diesel, Murano este
mai silenţios, datorită materialelor fonoabsorbante adiţionale
folosite.
Comenzile pentru
acest model au început să fie preluate de pe acum, iar livrările se
vor materializa începând din Septembrie, după lansarea oficială de
la Salonul Auto Paris 2010. Preţul
anunţat va fi în jur de 45.000 euro, ceea ce nu este foarte mult
pentru un automobil complet echipat.