Morgan Eva GT – informaţii oficiale

Autor: Andrei Cosmin Iordache 16 aug. 2010 Prezentări

Morgan s-a axat până acum doar pe nişa celor care vor maşini
retro, dar cu tehnologii mai aproape de zilele noastre şi zero
kilometri la bord. Acum britanicii se adresează unui public ceva
mai cosmopolit şi modern prin prezentarea senzaţionalului Morgan
Eva GT. Acest nou coupe cu patru locuri păstrează eleganţa tipică a
mărcii, dar o transpune într-o manieră foarte modernă cu o foarte
subtilă undă de parfum retro.

Dacă precedenta tentativă retro-modernistă
,gama Aero, a fost deseori ironizată pentru privirea saşie şi
stilul nedefinit, această păstrează doar liniile mari, dar renunţă
la farurile rotunde în favoarea unora puternic alungite, aripile
laterale nu mai au forma clasică şi singura aluzie la GT-urile de
altă dată este dată de caroseria bicoloră. Şi ca dimensiuni
lucrurile s-au schimbat foarte mult pentru Eva GT, acesta fiind cu
jumătate de metru mai lung decât Aeromax, model pe al cărui şasiu
se bazează. Dimensiunile lui Eva GT sunt impresionante, având un
profil foarte jos, î
nălţime de doar 1,2 metri (cu 14 cm mai
puţin decât un Ferrari 612 Scaglietti), o lăţime de 1,8 metri şi o
lungime de 4,8 m.

Morgan Eva GT


Nu întâmplător am menţionat Scaglietti,
acest Morgan având aceeaşi configuraţie de coupe cu patru locuri şi
un portbagaj decent, fiind astfel cel mai spaţios Morgan creat
vreodată. De altfel creatorii săi spun despre acest nou model că
poate fi atât un GT de lux, dar şi un automobil care poate fi
folosit zi de zi, adică exact ca şi vârful de gamă Ferrari.

Specificaţiile lui Eva GT nu sunt însă la
fel de impresionante, având sub capotă acelaşi motor de pe
BMW 335i, propulsorul 6 în linie twin-turbo de 306 CP şi un cuplu
de 400 Nm
. Datorită însă masei modeste de doar 1205 kg,
viitorul Morgan va putea atinge 100 km/h în 4,5 secunde şi o viteză
maximă de 273 km/h. Două tipuri de transmisii vor fi disponibile
pentru Morgan Eva GT, una ZF cu 7 rapoarte şi una manuală cu 6
trepte.


Morgan Eva GT lateral

Declaraţiile creatorilor lui Eva GT, că
poate fi o maşină de zi cu zi sunt susţinute şi de cifrele de
consum avansate, consumul mediu preconizat fiind de 7,1
litri la 100 km parcurşi.
Implicit şi emisiile sunt foarte
mici, mai exact 200 g per km, iar acest propulsor se aliniază
standardelor EURO 6. Cifrele par chiar impresionante, dar totuşi
trebuie să luăm în calcul că acest model va apărea pe piaţă în 2012
când probabil şi supercar-urile mai puternice se vor apropia de
aceste valori. Preţul vehiculat al acestui model, care nu a fost
însă confirmat oficial, se anunţă între 70.000 lire şi
85.000 lire
. Deocamdată nu se precizează câte exemplare
vor ajunge în Europa continentală.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide