Noul model se bazează pe un şasiu complet nou, care promite o rigidizare mai bună chiar şi cu 100%, în timp ce fiabilitatea în mediul off-road şi manevrabilitatea si confortul au fost şi ele îmbunătăţite. Cuplul motor se duce în mod normal la roţile cu cea mai mare aderenţă, dar opţional se poate cumpăra un diferenţial spate blocabil.
Dimensiunile au crescut şi ele comparativ cu vechea generaţie, până la 4695 mm în lungime, 1815 in lăţime şi 1800 de mm în înălţime.
Puterea va fi asigurată de două motoare turbo-diesel, de 2,5 litri şi 3,2 litri, ultimul cu o putere de 163 CP la 3500 rpm şi un cuplu de 343 Nm la 2000 rpm. Va exista şi un V6 de 3,5 litri pe benzină, în timp ce transmisia este realizată prin intermediul unui cutii de viteze manuală cu 5 trepte sau una automată cu doar 4.
Noul Mitsubishi Pajero Sport va fi vândut în Rusia, Australia, Africa de Sud, Orientul Mijlociu şi în unele ţări din Asia, nefiind în planuri o comercializare în SUA sau Europa de Vest. În funcţie de piaţă, pot fi comandate versiunile cu 5 sau 7 locuri pentru pasageri, comenzile putând fi date din toamna acestui an.