MINI îl reîmprospătează subtil pe Countryman. Subtil!

Autor: Andrei Ştirbu 16 apr. 2014 Prezentări

În ciuda criticilor aduse îndrăznelii lui Countryman de a se prezenta ca un MINI, crossoverul britanic a captat simpatia destul de multor clienţi. Acest lucru este dovedit de cifrele de vânzări, de 350.000 de unităţi, cu care oficialii se mândresc, denumindu-l pe Countryman „un stâlp important de susţinere al creşterii”.

Iar ceea ce vezi în galeria de mai sus este noul Countryman. Faptul că arată aproape la fel ca până acum (te provocăm pe tine să subliniezi diferenţele) nu indică decât că este un facelift de jumătate de mandat. Exteriorul ascunde câteva indicii ale reînnoirii – grila hexagonală a fost un pic modificată şi a primit, pe lângă insigna specifică echipării, un ornament orizontal subtil. Iar gama de nuanţe disponibile a crescut cu trei – Jungle Green, Midnight Grey şi Starlight Blue.

Te lăsăm pe tine să ghiceşti ce culoare este asta

O altă noutate pentru noul MINI Countryman este pachetul estetic Piano Black Exterior, care adaugă câteva finisaje în binecunoscuta nuanţă. Iar acum plafonul şi oglinzile exterioare (vorbim de capacele lor, evident) pot fi comandate pe alb sau pe negru fără a plăti nimic în plus – excepţie făcând variantele entry-level One Countryman şi One D Countryman. Pentru vârful de gamă John Cooper Works Countryman dispune, pe lângă cele două menţionate mai sus, şi de culoarea roşie.

TEST: MINI Cooper ALL4 Countryman. PractiCOOL

Printre schimbările (subtile şi acestea) de la exterior se numără jantele (care au fost reproiectate şi sunt acum mai uşoare, contribuind la agilitate şi la economia de combustibil) şi noile proiectoare de ceaţă şi DRL-uri cu LED, care funcţionează şi ca poziţii. 

Un fel de Angel Eyes, doar că sunt MINI. Adică MINI Angel Eyes

Interiorul noului MINI Countryman păstrează aerul de crossover premium – cu care ne-a şi obişnuit – şi plusează cu câteva finisaje noi. Butoanele analogice sunt acum vopsite în nuanţa antracit şi confortul acustic a fost sporit. Echipările sunt în continuare generoase – aerul condiţionalt şi casetofonul cu CD MP3 merită menţionate – iar lista de opţionale rămâne lungă şi tentantă. Iar un item din lista de opţionale – după farurile Xenon, care ar trebui să fie prioritare pentru toţi clienţii – care ţi-ar face viaţa şi mai frumoasă ar fi MINI Connected Drive, sistemul de infotainment care te pune în contact cu maşina ta şi te pune în contact cu prietenii pe mediile sociale, prin intermediul maşinii tale.

Nu, nu vin standard. Da, arată foarte bine

Gama de motorizări a fost revizuită subtil, punându-se accent pe eficienţă şi economie. Astfel, oricare dintre motoarele din gamă este compatibil cu normele de poluare EURO 6. Când spunem „revizuită subtil” ne referim chiar la modificări minore în cifrele de performanţe, consum şi emisii. Însă ele există şi scad consumul cu 0,1 l/100 km şi emisiile cu câteva grame/km. De exemplu, Cooper SD (diesel, 143 CP) consumă 4,5 l/100 km, emite doar 119 g/km şi este mai sprinte cu 0,1 secunde (0-100 km/h în 9,2 secunde). La fel se întâmplă şi în cazul lui Cooper S, care primeşte şase cai-putere în plus (ajungând la 190 CP) şi accelerează 0-100 km/h în 7,5 secunde, prinde 218 km/h şi consumă, teoretic, în medie 6,0 l/100 km. 

Lansarea pe piaţă va avea loc în luna iulie 2014, atunci urmând să primim şi preţurile pentru România ale noului Countryman. Până atunci aruncă o privire în galeria de mai sus şi spune-ne dacă facelift-ul lui Countryman ţi-a infuenţat părerea despre crossoverul britanic. 


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide