Mercedes G 55 AMG facelift 2009
Ultimul facelift aplicat lui Mercedes G-Class se regăseşte, după cum era
normal, şi pe versiunea de top, G 55 AMG, devenită
emblematică pentru pachetul unic de caracteristici pe care
îl oferă: capacităţi excelente offroad, rezistenţă şi anduranţă,
putere la discreţie, lux şi confort regal, imagine de neegalat.
compresor mecanic, dezvoltă acum 507 CP (cât un
BMW M5!), graţie recalibrării unităţii centrale de control, dar
cuplul maxim a rămas de 700 Nm/2.750-4.000 rpm, fiind considerat
suficient de mare pentru a fi transmis jantelor de 19″, încălţate
cu pneuri generoase, de 275/55 R 19.
Performanţele mastodontului de peste 2,5 tone devin incredibile
pentru ce insemna G-Class acum 30 de ani: demaraj până la
100 km/h în doar 5,5 secunde, în timp ce viteza maximă
este limitată la 210 km/h (din raţiuni pragmatice, maşina fiind
foarte înaltă şi având o aerodinamică prea nefavorabilă).
Reversul medaliei este că G 55 AMG nu pierde nimic la
capitolul performanţe offroad, având o gardă la sol
generoasă, de 205 mm, unghiuri de atac şi de degajare de
34, respectiv 29 de grade, în timp ce pachetul tehnic presupune
trei diferenţiale blocabile şi existenţa unui reductor. Nu mai
menţionăm faptul că reţeta de acum 30 de ani îşi demonstrează
fiabilitatea şi performanţele în teren accidentat chiar şi
acum.
chiar şi G-ul trebuie să se adapteze unor norme. Cum ar fi cele de
poluare, V8-ul reuşind un consum mediu de 15,9 litri/100
km, cel puţin în teorie, cu toate că emisiile de
CO2, de 378 g/km, plasează maşina în categoria celor
foarte puţin prietenoase cu mediul. Dar să nu uităm că, pentru AMG,
pe primul plan sunt puterea şi performanţele.
Caracteristica luxoasă este vizibilă clar la interior, unde, pe
lângă diversele combinaţii exclusiviste de piele Alcantara şi
inserţii din lemn de esenţă rară, nu lipseşte un avansat
sistem multimedia: Comand APS. Acesta integrează multe
elemente, de la ecranul color HD de 6,5 inch şi sistemul de
navigaţie 3D până la sistemul Linguatronic şi sistemul integrat de
telefonie. Nu lipsesc din meniul interior logo-urile G 55 AMG, care
personalizează şi mai mult maşina.
complet, sistemul ESP având o funcţie specială, de
detectare a condiţiilor extreme de acceleraţie laterală,
pentru o îmbunătăţire cât mai mare a stabilităţii. În plus, a fost
adoptat sistemul Hill-Assist Control (asistenţa la urcarea în
pantă), care uşurează mult manevrele în teren dificil.
Preţul de pornire anunţat pentru Mercedes G 55 AMG
facelift nu este mic, depăşind 120.000 euro în Germania.
Însă este o sumă în care, cel mai probabil, primeşti cel mai mult
în acest moment, G 55 AMG fiind, practic, un unicat, într-un
segment doar al său.