UPDATE: Primele detalii tehnice cu privire la noul propulsor au fost date publicităţii. Iar acestea sunt mai mult decât şocante. Cilindreea noului motor este de doar 1,8 litri şi dezvoltă incredibila putere de 238 CP. Cuplul maxim este de 400 Nm, graţie turbinei din dotare dar şi injecţiei directe de combustibil şi ratei de compresie variabile. Iar pentru ca totul să fie prea frumos să fie adevărat, Mercedes anunţă un consum mixt de 5,3 litri la 100 km.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Propulsorul va îmbina principiile de funcţionare a motoarelor cu aprindere prin scânteie şi a celor cu aprindere prin compresie. Rezultatul ar fi un motor cu emisii poluante reduse, asemeni unui propulsor pe benzină şi eficienţa unui diesel. Principul de funţionare este simplu: în momentul pornirii motorului şi în timpul acceleraţiilor puternice, aprinderea se realizează cu ajutorul scânteii, iar în restul situaţiilor aceasta are loc prin compresia benzinei, asemeni unui diesel.
Sistemul este asemănător cu cel prezentat recent de VW (Gasoline Compression Ignition), doar că motoarele celor de la Mercedes vor putea fi utilizate imediat, datorită faptului că utilizează benzină normală. Propulsoarele VW vor fi disponibile peste câţiva ani, deoarece vor utiliza o benzină sintetică, în stadiu de dezvoltare, declară pentru Automotive News un oficial Mercedes.
Cât despre maşină, orice comentarii sunt de prisos, imaginile vorbind de la sine.