Mercedes E Class Cabrio – schiţe oficiale
Mercedes E Class Cabrio a fost dezvăluit în ipostaze deloc
artisitce la înregistrarea patentului, dar francezii de la revista
Automobile ne prezintă primele imagini cu noul cabriolet. Nu este
chiar un mare mister pentru că a mai fost spionat în mai multe
rânduri şi mai multe publicaţii l-au replicat digital, dar este
până la urmă o confirmare oficială a modului cum va arăta acest
automobil.
Se poate obseva că este o decapotabilă cu patru locuri
veritabile şi cu tradiţionalul acoperiş textil. De
asemenea observăm o inovaţie tehnologică inedită, un fel de
paravânt montat deasupra ramei superioare a parbrizului care
protejează mai bine ocupanţii de curenţii de aer generaţi în timpul
rulării. Această inovaţie deumită Aircap se activează la peste 80
km/h şi oferă o protecţie optimă a ocupanţilor până la viteza de
130 km/h, atunci când efectul său este, oarecum, zadarnic.
Mercedes chiar s-a gândit cum să extindă perioada de utilizare a
cabrioletului pe întreaga durata anului şi pe lângă Aircap un alt
sistem oferit este Airscarf. Probabil aţi auzit de el, fiind oferit
anterior şi pe SLK, şi ştitţi că prin intermediul unor fante de aer
în jurul scaunului creează un fel de „eşarfă” de aer cald în jurul
gâtului şi a capului.
În afară de acest fapt, observăm că până la linia geamurilor
pare identică cu versiunea coupe, fiind clar un rival pentru Audi
A5, cu care se aseamănă ca şi concepţie. BMW şi Lexus, ceilalţi
jucători din această ligă, au trecut însă la cabriolete cu
acoperişuri metalice, părăsind segmentul decapotabilelor
tradiţionale.Sub capotă se vor află aceleaşi motoare ca şi la
versiunea coupe, întinzându-se de la dieselul de 2.2-liter şi 204
CP până la motorul pe benzină de 5.5-litri V8 cu 388 CP.
Probabil în curând vor fi emise şi datele împreună cu imaginile
oficiale. Acest model va ajunge în show room-uri undeva pe la
jumătatea anului, deci, cel mai probabil va fi expus
oficial publicului la Salonul de la Geneva din 2010.