De asemenea, pungile de aer ale sistemului de masaj se umflă pentru a menţine pasagerii într-o poziţie fermă. Pre-Safe închide geamurile şi plafonul în cazul în care sunt generate forţe laterale foarte mari. Sistemul este asistat de trei radare montate în partea din faţă a maşinii, ce detectează prezenţa unor obstacole şi determină oprirea maşinii în cazul în care o coliziune este foarte probabilă.
Parcarea este acum foarte uşoară datorită senzorilor adiacenţi. Aceştia determină lungimea unui loc de parcare atunci când maşina trece pe lângă acesta. În momentul în care este selectată treapta de mers înapoi, şoferul primeşte indicaţii despre operaţiile necesare pentru parcarea maşinii în locul validat.
Noul model este disponibil cu două motorizări, la care se adaugă şi cea preparată de AMG. Versiunea de bază, CL 500 este dotată cu un motor V8 ce dezvoltă 388 CP şi un cuplu de 530 Nm. Noul motor dezvoltat are cu 26% mai multă putere comparativ cu precedentul şi cu 15% mai mult cuplu. CL 500 accelerează până la prima sută de km în doar 5,4 secunde, un timp îmbunătăţit cu 9 zecimi faţă de vechea generaţie. CL 600 beneficiază de un motor V12 biturbo şi dezvoltă o putere de 517 CP. Cuplul impresionant de 830 Nm este disponibil încă de la 1.900 rpm, pe o gamă de turaţii de 1.600 rpm. Acceleraţia se realizează cu două zecimi de secunde mai repede comparativ cu vechea generaţie, în 4,6 secunde . Consumul este şi el mai mic cu 0,4 litri la suta de km. Cutia de viteze cu 7 trepte este comandată de la un levier aflat pe coloana de direcţie.
Versiunea AMG 63 beneficiază de un design exterior şi interior modificat, pentru o integrare mai bună cu fiorosul motor V8 aspirat de sub capotă. Cu o cilindree de 6,3 litri, uzina de forţă produce 525 CP la o turaţie de 6.800 rpm. Cuplul maxim de 630 Nm este disponibil la 5.200 rpm. Prima sută de km este atinsă în 4,6 secunde, viteza maximă fiind limitată la 250 km/h. Versiunea AMG va fi disponibilă pentru vânzare începând cu ianuarie 2007.
Mercedes lansează o nouă generaţie a clasei CL, un coupe
care combină carismaticul design exclusiv cu o tehhnologie avansată
şi care dispune de motorizări puternice şi un comportament dinamic
de înalt nivel.
Istoria modelului a început în 1952, când producătorul german a
lansat legendarul 300 S coupe, o maşină pentru elita lumii, aşa cum
era catalogat în presa acelor vremuri. Noul model respectă aceeaşi
filozofie, oferind la un preţ ridicat, satisfacţii pe măsură.
Premiera a avut loc la Salonul Auto de la Paris, unde Mercedes şi-a
exprimat dorinţa de a face din acest model un best-seller, care să
mărească semnificativ numărul de 178.000 de coupe-uri de lux
vândute până la această nouă generaţie.
Caracteristicile familiare Mercedes sunt reinterpretate şi
încorporate în designul noului model pentru a forma o combinaţie
armonioasă între modern şi tradiţie. Exemple foarte clare sunt
grila radiatorului şi forma montantului spate, ce aduc aminte de
primele modele, precum 220 S Coupe sau 220 SE Coupe. Inexistenţa
montantului central, geamurile laterale complet retractabile şi
luneta panoramică sunt elemente specifice coupe-ului de lux
Mercedes. Lăţimea foarte mare a noului model este amplificată de
montarea farurilor de mici dimensiuni în extremităţile capotei,
lăsând loc pentru grila impunătoare. Lungimea de peste cinci metri
a permis designerilor să imprime un stil dinamic şi fluid, maşina
creând impresia de mişcare din orice unghi este privită.
În interior, pasagerii sunt primiţi de luxul tipic mărcii germane,
eleganţa interiorului regăsindu-se şi în detaliile habitaclului. Se
poate alege între cinci ambianţe, în timp ce climatizarea cu patru
zone de temperatură distincte este standard. DVD-player-ul şi trapa
de sticlă retractabilă sunt doar câteva din dotările standard ce
contribuie la o experienţă unică de condus. Scaunele sunt ventilate
şi au funcţie de masaj, realizată prin intermediul a nouă pungi cu
aer. Portbagajul are un volum de 490 de litri, în creştere cu 40 de
litri faţă de versiunea precedentă.
Securitatea activă şi cea pasivă sunt la rang înalt, Mercedes
punând mare preţ pe vieţile pasagerilor. Noul CL beneficiază de
Intelligent Light System, ce face condusul noaptea mult mai sigur.
Blocurile optice funcţionează în cinci moduri diferite, în funcţie
de condiţiile de condus şi de vreme. Sistemul Pre-Safe a fost
primul de acest gen ce recunoaşte un potenţial accident încă din
faze incipiente şi ia toate măsurile pentru siguranţa pasagerilor.
Astfel, în cazul unei frânări de urgenţă sau când o răsturnare este
inevitabilă, sistemul mută scaunele într-o poziţie cât mai
favorabilă pentru ca centurile de siguranţă şi airbagurile să
acţioneze eficient.