Mercedes-Benz S63 AMG – informaţii oficiale

Publicat: 31 07. 2010, 15:45

This browser does not support the video element.

Mercedes-Benz reuşeşte un lucru extraordinar cu somptuoasa
limuzină Mercedes-Benz S63 AMG, adică să ofere performanţe demne de
un supercar cu o îmbunătăţire a consumului de peste 25%! Această
eficientizare se datorează downsizing-ului şi adoptarea tehnologiei
Biturbo, în locul fostului motor V8 de 6.208 cmc, fiind folosit
unul de 5.5 litri. Noul propulsor este în versiunea
standard mai puternic cu 19 CP şi mai generos cu 170 Nm, oferind
544 CP la 5.500 rpm şi un cuplu de 800 Nm pe plaja de turaţii
dintre 2.000 şi 4.500 rpm
. Dacă însă se optează pentru
pachetul AMG Performance, resursele motorului înseamnă 571 CP şi un
cuplu de 900 nm. Marea diferenţă dintre cele două versiuni este
dată de presiunea din turbine în cazul AMG Performance aceasta
fiind urcată de la 1.0 bar, până la 1.3 bari. Puterea este
valorificată de o transmisie SPEEDSHIFT cu 7 trepte, preluată de la
SL63 AMG.

Spuneam că are
performanţe de supercar acest S Class şi nu îi puteam atribui o
altă comparaţie unui
palat pe roţi” care atinge 100 km/h în 4,5 secunde,
cu 0,1 secunde mai repede decât BMW 760i fostă cea mai rapidă
limuzină cu ampatament standard în absenţa lui Audi S8. Şi nu am
vorbit încă de versiunea AMG Performance care reuşeşte să
sprinteze spre prima sută în 4,4 secunde, acelaşi timp cu cel al
versiunii S65 AMG de 612 CP, care vine însă doar în configuraţia cu
ampatament lung.
În mod standard, viteza este limitată la
250 km/h, dar pachetul AMG Performance nu aduce doar mai mulţi cai,
ci şi îi lasă să zburde în voie, în acest caz viteza de top fiind
de 300 km/h.

Acum partea cu
adevărat interesantă vine în dreptul consumului. Cu motorul de 6.2
litri S63-ul îngurgita 14,4 litri la 100 km/h, o valoare foarte
mare pentru majoritatea şoferilor, dar una pe care prosperii
posesori de limuzină AMG şi-o asumau. Graţie tehnologiei
bi-turbo şi a sistemului start-stop, Mercedes-Benz pretinde că a
redus consumul cu 3,9 litri, ajungând la un mixt de 10,5 litri la
fiecre 100 km parcurşi
, conform standardului NEDC.
Raportat la BMW 760i, care are aceeaşi putere, servită însă de un
V12, S63 AMG este mai economic cu 2,4 litri! Nu doar bavarezii ar
trebui să se arate surprinşi de realizarea rivalilor, noul S63 AMG
fiind la fel de economic ca un S450, care are însă 200 CP mai
puţin. La fel şi emisiile au fost reduse cu 30%, până la
nivelul versiunii V8 cu motor de 4.663 cmc adică 244 g per
km
. Această bijuterie tehnică va fi, la fel ca toate
unităţile AMG, produsă manual la uzina Affalterbach şi aşa cum
germanii spun va fi vârf de lance al ofensivei eficiente
AMG.

Estetic va fi
destul de greu de diferenţiat un S63 AMG V8 bi-turbo, faţă de unul
de 6.2 litri, singurul semn particular fiind plăcuţele de pe
lateral care titrează „V8 Biturbo”. De asemenea o dată cu noua
uzină de forţă vin şi jantele pe 19 inch cu spiţe triple de
culoarea gri titanium. Cei care vor urca în interior, vor putea
observa uşoara redesenare a ceasurilor de bord, tot ca şi noutate.
Lista de dotări se mai îmbogăţeşte cu un sistem audio super
performant Bang&Olufsen BeoSound de 1.200 watt, cu 15 incinte
acustice şi un modul de procesară digitală a sunetului pentru o
experienţă cât se poate de fidelă unei săli de concert.

Preţurile anunţate pentru această limuzină sunt de 128.800
euro fără TVA. Pachetul AMG Performance mai adaugă din start încă
7.400 euro (fără TVA
). Acest model va fi disponibil pe piaţă imediat după
expunerea oficială la
Salonul de la
Paris.