Mercedes-Benz SLS AMG a intrat în clubul ultraexclusivist al gamei Black Series şi a devenit, astfel, al cincilea model Mercedes-Benz care poartă numele Black Series.
Iar cei de la AMG ştiu câte ceva despre cum să îmbunătăţească o maşină care este deja foarte bună. Astfel, motorul noului SLS AMG Black Series rămâne acelaşi V8 de 6,3 litri aspirat natural ca pe un SLS AMG normal, doar că acum dezvoltă 622 de cai-putere şi se turează până la 8.000 rpm, spre deosebire de un SLS AMG standard care are „doar” 583 CP şi se turează până la 7.200 rpm.
În schimb, cuplul maxim al V8-ului a scăzut de la 650 Nm la 634 Nm, adică o diferenţă de 16 Nm faţă de un SLS AMG GT.
Cu atâta putere şi cu ajutorul unor soluţii de scădere a greutăţii, SLS AMG Black Series accelerează de la zero până la 100 km/h în 3,6 secunde, cu doar 0,1 secunde decât fratele SLS AMG GT.
Pentru a putea creşte puterea motorului aspirat, inginerii AMG au reprogramat modulul electronic de control al motorului, au îmbunătăţit ansamblul arborelui cotit, au schimbat pompa de ulei şi au făcut mici modificări la sistemele de răcire a apei şi a uleiului.
Mai mult, sistemul de evacuare standard a fost înlocuit cu unul din titan care cântăreşte cu 17 kg mai puţin şi care scoate un sunet mai agresiv.
Regimul de scădere a greutăţii a fost aplicat şi pentru caroserie şi şasiu. Astfel, elemente precum capota motorului, panoul din spatele scaunelor, prinderile diagonale din podea şi alte componente din aluminiu ale şasiului au fost construite din plastic ranforsat cu fibră de carbon.
În plus, bateria normală a fost înlocuită cu una litiu-ion, ceea ce înseamnă o scădere a greutăţii cu încă 7,9 kilograme. Per total, noul SLS AMG Black Series e mai uşor cu 70 kg decât modelul standard SLS AMG GT.
Pentru a coborî centrul de greutate şi a îmbunătăţi ţinuta de drum, cutia de viteze cu şapte trepte AMG Speedshift DCT a fost montată cu un centimetru mai jos şi a fost recalibrată pentru a reduce timpul de răspuns, pentru a accelera tura automat motorul la schimbările de viteze şi pentru a fi mai agresivă în modurile „Manual” şi „Sport Plus”.
Direcţia a fost şi ea modificată pentru a avea răspunsuri mai rapide, iar suspensia a primit un nou stabilizator pentru puntea din faţă. Împreună cu alte modificări, suspensia a devenit mai rigidă cu 50% în faţă şi cu 42% în spate pentru o stabilitate îmbunătăţită în viraje.
Iar modificările nu s-au oprit aici. Blocantul mecanic al diferenţialului punţii din spate a fost înlocuit cu o unitate controlată electronic integrată în cutia de viteze care are un efect de blocare variabil atât la accelerare, cât şi la decelerare. Mai mult, frânele au primit discuri ceramice care sunt mai uşoare cu 40% decât cele standard din oţel.
La exterior a fost montat un kit aerodinamic care include un splitter în partea din faţă, prize de aer în spatele roţilor din spate şi un difuzor şi un eleron în partea din spate, toate din fibră de carbon.
Şi interiorul noului SLS AMG Black Series a primit câteva tuşe, precum un sistem audio Bang & Olufsen de 1.000 de waţi cu 11 difuzoare, scaune îmbrăcate în piele de culoare neagră în combinaţie cu elemente din piele de culoare neagră sau roşie. Iar dacă clientul vrea să asculte doar sunetul V8-ului de sub capotă, el îşi poate comanda un SLS AMG Black Series fără sistemul multimedia COMAND, ceea ce ar reduce greutatea maşinii cu încă şase kilograme.