Mercedes-Benz G-Class primeşte un nou facelift pentru 2015
Mercedes-Benz G-Class se construieşte de mai bine de 30 de ani, mai mult sau mai puţin în aceeaşi formă. Cu alte cuvinte, e o maşină bătrână, dar asta nu înseamnă că o să iasă prea devreme la pensie – cel puţin asta ne lasă să credem cei de la Mercedes-Benz, fiindcă tocmai au anunţat un nou facelift pentru legendarul offroader.
Modificările stilistice sunt minore, atât la exterior, cât şi la interior (spoilere redesenate discret şi ceasuri de bord schimbate puţin pe ici-colo), dar e normal să fie aşa, fiindcă altfel nu ar mai fi G-Class, nu-i aşa?
În schimb, G-Wagenul are parte de noutăţi mai importante sub capotă. Mai exact, lista de propulsoare a fost revizuită şi include acum patru propulsoare, printre care şi noul V8 biturbo de 4,0 litri regăsit pe AMG GT şi AMG C63.
Singurul diesel disponibil se numeşte acum G350d (faţă de G350 BlueTEC, cum se numea înainte) şi este acelaşi V6 de 3,0 litri ca până acum, doar că puterea şi cuplul au ajuns la 245 CP şi 600 Nm (de la 211 CP şi 540 Nm).
În tabăra arzătoarelor de benzină, G-Class porneşte la drum cu varianta G500, care vine cu V8-ul descris mai sus, ce produce 422 CP şi 610 Nm – suficient pentru a oferi o acceleraţie de la zero până la 100 km/h în doar 5,9 secunde.
Lista continuă cu G63 AMG şi binecunoscutul V8 de 5,5 litri care dezvoltă acum 571 CP şi 760 Nm (faţă de 544 CP şi 760 Nm înainte de acest facelift), iar finalul e rezervat, la fel ca până acum, monstruosului G65 AMG, care e pus în mişcare de acelaşi V12 de 6,0 litri ca până acum, doar că puterea şi cuplul au crescut la 630 CP şi 1.000 Nm (de la 612 CP şi 1.000 Nm).
În cazul lui G63 AMG, sprintul 0-100 km/h e făcut în 5,4 secunde, în vreme ce G65 AMG reuşeşte să atingă valoarea magică în 5,3 secunde.
Totodată, nemţii spun că au adus modificări şi la suspensia standard, montând amortizoare noi, precum şi la sistemul de control al tracţiunii.