Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Galerie FOTO
Shooting Brake este denumirea englezească pentru un break sportiv cu alură de coupé. În negura istoriei, el vine de la trăsurile cu care mergeau la vânătoare (de unde şi „shooting-ul” din expresie). Breakul sportiv pe care ni-l prezintă acum Mercedes-Benz ar putea fi folosit şi el pe post de transportor motorizat al unei echipe de vânători, dar cel mai degrabă că va ajunge în garajul unor domni trecuţi de vârsta a doua, care vor să aibă o maşină pe măsura statutului lor, în care să le încapă la nevoie şi familia şi bagajele, dar cu care să fie în stare să rupă autostrada în două dacă li se năzare. Vânătoare modernă de iluzii, se pare!
Vorbim de o maşină care are sub capotă motorizări cu puteri între 204 CP şi 408 CP, pregătită pentru performanţe pe măsură: cel mai lent CLS Shooting Brake prinde suta în 7.8 secunde cu plecare de pe loc; cel mai rapid, în 5.3 secunde. Cât să-ţi duci copiii la şcoală aproape instantaneu. Dar vorbim şi de foarte multă pasiune din partea Mercedes-Benz.
Doar priviţi cum descrie Dr. Dieter Zetsche, CEO Mercedes-Benz, acest nou-venit în gama mărcii: „Orice maşină memorabilă este în egală măsură artă şi ştiinţă. Mai presus de toate, o maşină trebuie să ofere mai întâi funcţionalitate – biletul de intrare – iar apoi fascinaţie: biletul către emoţiile profunde. CLS Shooting Brake excelează în ambele privinţe, cum nu reuşeşte nicio altă maşină de pe piaţă.”
Normal, vorbim de o nişă într-o nişă, de o maşină dedicată numai celor foarte bogaţi, care vor să-şi satisfacă un moft. Însă din mofturi se nasc adevăraţii monştri sacri, iar pentru vesticii obişnuiţi de mult timp cu break-urile sportive, aducerea pe lume a unui break-coupé poate fi un bun compromis între sportivitate şi familie.
Câteva detalii tehnice: CLS Shooting Brake are 4.95 metri lungime, 1.81 metri lăţime şi 1.41 metri înălţime, cu un portbagaj de 590 de litri şi un spaţiu interior uriaş, în care – aşa ni se spune, cel puţin – pasagerii din spate nu suferă deloc din cauza liniei plonjate a pavilionului.
Confortul e asigurat atât de o selecţie de materiale premium sau de lux, precum şi de câteva elemente de înaltă tehnologie: suspensie pneumatică în standard pe puntea spate, portiere şi elemente de caroserie uşoare, din aluminiu, faruri integrale din LED-uri, care asigură o iluminare superioară şi mai confortabilă pentru şofer şi ceilalţi participanţi la trafic decât cele cu Xenon, servodirecţie electrică programabilă, sistem de detecţie a locurilor de parcare şi de parcare automată, peste zece sisteme de asistenţă a şoferului (de la păstrarea automată a benzii de rulare, la detecţia autovehiculelor din unghiul mort) şamd.
Performanţa este asigurată atât de aerodinamica foarte bună a maşinii (Cd 0.29), cât şi de combinaţia între transmisia automată 7G-TRONIC PLUS cu funcţie ECO start/stop şi motorizările puternice, dar economice (CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY consumă doar 5.3 litri/100km în ciuda celor 204 CP). Se remarcă motorizările în şase cilindri de pe CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY 365 CP şi CLS 350 BlueEFFICIENCY 350 CP, care asigură accleraţii rapide (6.6-6.7 sec 0-100 km/h) şi consum relativ scăzut (6-7.3 l/100km). Pentru cei care vor totul, există şi un V8 biturbo care oferă 408 CP (5.3 sec 0-100 km/h, 9.8 l/100km) pe care vor trebui să înveţe să-l strunească.
Având în vedere utilizarea iniţială a „brake-urilor” englezeşti, care serveau la îmblânzirea cailor nărăvaşi, noul CLS Shooting Brake va fi pe placul CEO-ilor care şi-l vor permite. Rămâne de văzut cine va îmblânzi pe cine!
Până atunci iată preţurile maşinii în Germania. Cea mai ieftină versiune va avea un preţ de 64.300 de euro, iar cea mai scumpa va porni de la 133.000 euro.