Berlina germană cu aspect de coupé Mercedes-Benz CLS-Class a primit un facelift la exact zece ani de la lansarea primei generaţii a modelului care a inaugurat segmentul „coupé-urilor cu patru uşi”. Acum, facelift-ul celei de-a doua generaţii Mercedes-Benz CLS-Class aduce un design revizuit şi o serie de noi tehnologii.
La exterior, sedanul cu forme voluptoase a primit o nouă grilă a radiatorului şi un spoiler redesenat, precum şi un set de faruri care vin, în standard, cu tehnologia LED. Totodată, pe lista de opţionale se va regăsi tehnologia MULTIBEAM LED pentru blocurile optice faţă, tehnologie care poate adapta automat intensitatea şi distribuţia luminii instantaneu pentru orice situaţie care apare în trafic. Aşa scrie în comunicatul oficial, aşa spun şi eu.
LED-uri, LED-uri, LED-uri
Toată această maşinărie tehnologică este ajutată de camera video a sistemului Adaptive Highbeam Assist Plus şi de patru unităţi separate de control, care scanează constant drumul din faţă şi furnizează informaţii către cele 24 de LED-uri din fiecare far. Astfel, faza lungă poate fi pornită permanent, fără ca şoferii din sensul opus să fie orbiţi, fiindcă sistemul MULTIBEAM LED detectează apariţia lor şi adaptează lumina farurilor pentru o călătorie fără griji.
La interior, Mercedes-Benz CLS-Class renunţă la vechiul ecran încorporat în consola centrală şi adoptă noua „tabletă plutitoare” prezentă la celelalte modele ale mărcii germane. Odată cu noul monitor intră în scenă şi noua generaţie a sistemului multimedia Mercedes-Benz, care poate fi condimentat, opţional, cu sistemul de infotainment COMAND Online care oferă, printre altele, şi acces la internet.
În locul vechiului ecran a apărut o tabletă care nu e, de fapt, o tabletă
Sub capotă, facelift-ul a adus o gamă revizuită de propulsoare. Unităţile diesel respectă, toate, standardul Euro 6 şi oferă puteri cuprinse între 170 CP şi 258 CP.
Pentru amatorii de benzină, CLS-Class oferă un V6 de 3,5 litri în varianta CLS 400, care dezvoltă 333 CP şi 480 Nm. Varianta mai puternică – CLS 500 – pune pe masă 408 CP şi 600 Nm.
Desigur, există şi o variantă AMG, şi anume CLS 63 AMG, care ascunde sub capotă un V8 biturbo de 5,5 litri care poate livra între 557 CP şi 585 CP, în funcţie de nivelul de echipare (standard sau Sport).
/
Biturbo sună atât de bine, nu?
În plus, versiunile CLS 220 BlueTEC, CLS 250 BlueTEC, CLS 350 BlueTEC şi CLS 500 pot fi echipate acum cu o transmisie automată cu nouă trepte care înlocuieşte vechiul 7G-Tronic cu şapte rapoarte.
Toate aceste noutăţi sunt disponibile atât pentru varianta sedan, cât şi pentru cea break (Shooting Brake).