McLaren MP4-12C – detalii oficiale
care îl puteai cumpăra, iar vestea unui înlocuitor nu putea să stârnească
decât curiozitate şi entuziasm. Cu un nume destul de greu de
reţinut (MP4 este numele de cod al maşinilor de Formula 1 şi C se
pare că vine de la carbon), urmaşul McLaren F1 vine, de
asemenea, cu multe inovaţii. Nu, nu mai are
neconvenţionalul post de conducere central şi nici aur pe dedesubt,
dar se anunţă un supercar foarte agil şi uşor.
În primul rând, este integral creat din fibră de
carbon, chiar scheletul fiind plămădit din acelaşi nobil
material. Astfel se preconizează că va cântări în jur de 1.300 kg.
Excesul, în sensul pozitiv, de fibră de carbon are însă ca revers
un preţ destul de mare, cu sume ce vor gravita în jurul a
200.000 de euro.
În al doilea rând, pentru liga supercarurilor vine cu o
capacitate a motorului destul de mică, propulsor care, de data
asta, este dezvoltat integral de McLaren şi nu mai este preluat de
la BMW, ca şi în cazul lui F1. Dar puterea unităţii de 3.8
litri V8 twin-turbo este mai mult decât respectabilă, ajungând la
600 CP, iar britanicii spun că are cel mai ridicat raport
CP pe grame de CO2 pentru o maşină cu combustie internă
în acest moment. Britanicii de la CarMagazine speculează că ar fi
vorba de o valoare medie de 300 g/km emisii CO2, adică
de-a dreptul impresionant.
şapte rapoarte, cu o funcţie nouă interesantă. Probabil cu toţii
ştiţi cum funcţionează o cameră cu auto-focus: apeşi până la
jumătate declanşatorul pentru a se focaliza, după care apeşi total
şi ai obţinut poza. Aşa acţionează şi cutia de la McLaren MP4-12C:
apeşi padela până la jumătate, treapta
este selectată, iar apăsarea totală rezultă astfel într-un schimb
aproape simultan.
Cu aceste specificaţii, deşi nu avem cifre oficiale, ne
aşteptăm ca McLaren MP4-12C să sprinteze până la 100 km/h într-un
timp ce coboară spre 3 secunde. Trei moduri vor fi
disponible în sistemul de management al acestui model: Normal,
Sport şi High Performance, oferind multă sau mult mai multă
adrenalină celui aflat la volan.
Dar nu doar în linie dreaptă se anunţă foarte competent acest
model. Cu un centru de greutate relativ jos şi cu o masă mică,
supercarul ar trebui să se simtă în largul său pe curbe, mai ales
că are un sistem denumit Brake Steer, care frânează roata
de pe interiorul curbei pentru a preveni subvirarea.
Aerodinamica este, de altfel, făcută pentru a contribui în acest
sens, MP4-12C având o podea plată şi absolut toate elementele
caroseriei (spoilere, prize de aer, etc.) au un rol funcţional.
un fel de evoluţie a lui McLaren F1, păstrând o alură similară, dar
asortând-o cu elemente moderne, cum ar fi luminile cu LED-uri atât
în partea frontală, cât şi în cea posterioară. O bilă albă
pentru uşile care se deschid vertical prin apăsarea unor padele.
Interiorul este destul de simplu, singurul element hig-tech fiind
un ecran tactil de 7 inch de pe consola centrală. În schimb,
simplitatea habitaclului are ca plus o vizibilitate excelentă, un
lucru mai rar la supercaruri.
Acest model va intra în producţia de serie în 2011 şi va fi
destul de scump la vedere. Nu la fel de exclusivist ca McLaren F1,
produs în doar 106 bucăţi, dar anual se vor fabrica în jur
de 1.000 de bucăţi, mult mai puţin decât Ferrari sau
Lamborghini.