Lansată în octombrie 2007 noua generaţie Mazda2, a reuşit într-un timp foarte scurt să se impună în piaţă printr-un număr de 40.000 de unităţi vândute până în aprilie 2008, dar şi prin câştigarea a numeroase premii, cel mai prestigios fiind "Maşina anului".
Varianta în trei uşi, va consolida şi mai mult poziţia noii Mazda2 în piaţă, printr-un look sportiv şi elegant. Noua variantă, în trei uşi, nu se îndepărtează de design-ul variantei în cinci uşi, linia mediană a maşinii păstrând aceasşi configuraţie înaltă, iar luneta având aceeaşi formă unică. Din punct de vedere dinamic, noua Mazda2 în cele două forme de caroserie, prezintă un coeficient aerodinamic îmbunătăţit cu 4% faţă de generaţia anterioară.
Din punct de vedere al interiorului, noua variantă, beneficiază, asemenea caroseriei în cinci uşi, de un spaţiu interior mare, în ciuda dimensiunilor compacte. Pentru un acces facil la locurile din spate, uşile au o deschidere cu 163 mm mai mare decît cele ale variantei în cinci uşi. Mai mult decât atât, scaunul pasagerului din faţă, în momentul în care este pliat, culisează în faţă pentru a asigura un acces facil. Portbagajul va avea 250 de litri cu scaunele ridicate şi 787 de litri cu scaunele rabatate.
Mazda2 în trei uşi va beneficia de trei nivele de echipare în funcţie de piaţa de desfacere, oferind dotări precum oglinzi reglabile electric, şase airbag-uri, jante de aliaj uşor de15" sau 16", aer condiţionat automat, senzori de ploaie şi DSC (în funcţie de motorizare). ABS-ul şi direcţia asistată vor fi dotări standard pentru toate nivelele de echipare.
Odată cu lansarea versiunii în trei uşi, cei de la Mazda măresc oferta de propulsoare prin introducerea unui motor diesel de 1,4 litri common-rail. Propulsorul este disponibil doar pentru Europa, acesta dezvoltând o putere de 68 CP la 4.000 rpm şi un cuplu de 160 Nm la 2.000 rpm. Atuul principal al acestui propulsor este consumul de carburant, care din fişa tehnică reiese că are un consum combinat de 4,3 l/100km, iar în mediu urban de doar 5,3 l/100 km.
În România, versiunea cu trei uşi va fi mai scumpă decât sora cu cinci, fiind cotată între 12.490 de euro şi 13.190. Citadina va fi oferită în doar două versiuni de echipare şi cu o singură motorizare, propulsorul de 1.3 litri şi 86 CP. În 2009 va sosi şi cel de 1.5 litri cu 103 CP, oferit pe vârful de gamă cu un preţ de 14.490 de euro. Reprezentanţii Mazda preconizează că doar 10% din totalul vânzărilor de Mazda2 vor fi în 3 uşi. Ţinta pentru acest model este de 500 de unităţi în acest an.